RaceRadio lockade många lyssnare

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2013 20:17 CET

Under fredagen och lördagen sände RaceRadio live från Winter Rally i Östersund. Livesändningen kunde höras i "vanlig" radio men även via datorer, surfplattor och mobiler.

Med fler än 17.000 lyssnare under dom två dagarna var sändningen en stor succé.

- Det bästa med denna typ av sändning är nog enkelheten, med hjälp av Solidtango kan vem som helst dra igång en radiokanal på webben som fungerar i såväl datorer som mobila enheter utan att kräva dyra appar för att fungera. Allt man behöver är ett konto hos Solidtango, en dator med webbkamera och internetuppkoppling sen är man igång, säger Johan Lundqvist en av grundarna till Solidtango.

Lyssnarna var mycket nöjda och från chatten i anslutning till sändningen gick bl.a. att läsa:

- Stort tack för som vanligt superradio:) mvh från 30+ i Miami :)

the social fan tv platform

Solidtango är en social fan-tv plattform där alla med en fanbase kan skapa en helt egen Playkanal. Via Playkanalen kan fansen interagera med varandra via chattar och kommentarer. Plattformen har stöd för videoannonser och en komplett PPV-lösning. Bland de hundratals kunderna finns bl.a. Skärgårdsradion, Djurgården Fotboll, IFK Göteborg, Svenska Spel, Universal, Sony Music, Sveriges Radio, Warberg IC och Svenska Bilsportförbundet.

Grundare och delägare Solidtango AB
Maila: johan@solidtango.com
Hemsida: http://www.solidtango.com

Teamet bakom Solidtango har jobbat med avancerad drift, hosting och webbutveckling sedan 1998. Utvecklingen av tekniken bakom Solidtango påbörjades 2007 och tusentals utvecklingstimmar har investerats sedan dess. Bolaget är ägardrivet där all utveckling och drift skett med egna medel utan externt kapitaltillskott.