SolidSport.com - Sveriges bredaste och smalaste sportkanal är lanserad!

Pressmeddelande   •  Maj 20, 2016 13:52 CEST

I veckan nådde videoplattformen Solidtango en ny milstolpe i sin sportsatsning då den renodlade sportkanalen SolidSport.com lanserades. På kanalen kan sportintresserade hitta massor av sport i form av livesändningar och videos från såväl ligor som Damallsvenskan, Hockeyettan och Ettanfotboll, såsom evenemang och sportprofiler som Gothia Cup, VM i Thaiboxning och Ola Wenström.

- Historiskt sett har det varit svårt för många sporter att få utrymme i traditionell TV, hos oss är alla välkomna oavsett storlek, säger Johan Lundqvist, VD på Solidtango.

Solidtango startades 2013 av Johan Lundqvist och Mathias Stjernström med målet att hjälpa idrotten att generera solida intäkter. Tre år senare har det resulterat i att mer än 22 miljoner betalats ut. Med hjälp av SolidSport hoppas Solidtango kunna skapa ännu mer intäkter i allt snabbare takt till svensk idrott. Fram till lanseringen har Solidtangos utvecklare lagt ner ett gediget arbete för att ro projektet i hamn.

- En stor utmaning under utvecklingsprocessen har varit att lokalisera all sport ur det massiva videoarkiv som finns på Solidtango för att sedan på ett strukturerat och lättöverskådligt sätt kunna visa det på SolidSport.com, avslutar Mathias Stjernström, CTO på Solidtango.