Solidsport får ny marknadsansvarig

Pressmeddelande   •  Aug 30, 2016 13:45 CEST

Nathalie Wallin är ny marknadsansvarig hos Solidsport, Sveriges nya sportkanal, och ska ansvara för marknadsföring kring företagets digitala sportsändningar och aktivt driva fler tittare till kundernas livesändningar och videor.

Solidtangos nystartade sportkanal, är den digitala motsvarigheten till traditionell TV sändning som riktar sig till föreningar, cuper och sportorganisationer som vill sända sportinnehåll online. I linje med företagets strategi att nå fler användare och att stärka marknadsaktiviteterna hos befintliga företagskunder, satsar Solidsport nu på att förstärka sin marknadsavdelning.

“Vi har haft ett stort behov av att hjälpa våra kunder med marknadsföring och att kommunicera ut information. Det har därför varit en viktig process för oss att hitta någon lämplig person att hantera den funktionen. Vi är fantastiskt glada att ha hittat Nathalie med den breda erfarenheten hon har inom området”, säger Johan Lundqvist VD för Solidtango.

Nathalie har en bakgrund inom marknadsföring och event management och kommer närmast från Infront Sports i Schweiz, där hon hanterade aktivering och strategier kring företagets media och sponsorrättigheter. Tidigare har hon en kandidatutbildning inom marknadsföring samt en masters inom sports management och har arbetat med flera större internationella idrottsevent såsom nyligen som marknadsansvarig hos FIFA under U-20 VM i Nya Zeeland.

“Solidsport befinner sig i en väldigt intressant utvecklingsfas med stor marknadspotential som ska bli spännande att bli en viktig del av. Att kanalen riktar sig till både större förbund och mer etablerade ligor och samtidigt ger mindre nischade sporter en möjlighet att synas talar starkt för företaget. Det känns otroligt givande att få vara del av Solidsports nystartade resa och jag ser fram emot att driva nya marknadsstrategier framåt för sportkanalen”.

Om Solidsport

Solidsport är Solidtangos renodlade sportkanal och en digital samlingsplats för sportsändningar. Företaget riktar sig till förbund, ligor, cuper och sportorganisationer som vill sända sportinnehåll digitalt och erbjuder tittare att se livesändningar av sina favoritlag och sporter. Solidsport ger även möjlighet till mindre mer nischade sporter att uppmärksammas och få utrymme på sajten. Intäkterna som genereras via sändningarna går direkt tillbaka till sporten.