Solidtango lanserar unik syndikeringstjänst

Pressmeddelande   •  Jun 13, 2016 10:40 CEST

Solidtango gör det enkelt att syndikera rörligt innehåll

Sveriges snabbast växande videoplattform lanserar unik syndikeringstjänst i syfte att få ner produktionskostnaderna, skapa bättre spridning och generera ökade intäkter för sina kunder.

Solidtango lanserades i februari 2013, sedan dess har bolaget växt i rekordtakt. Framförallt har man växt inom områdena sport & media och så sent som för två veckor sedan lanserade man Sveriges nya sportkanal Solidsport.com

Nu är det alltså dags för nästa nyhet från bolaget, en sydikeringsstjänst vars syfte är att skapa ökad lönsamhet för bolagets kunder.

Att producera rörligt innehåll live eller on demand kan vara både dyrt och komplicerat, att locka tittare till sitt innehåll likaså. Om fler kan dela på produktionskostnaden och fler kan distribuera samma innehåll går produktionskostnaden ner och innehållet når fler tittare, vilket i slutänden skapar en bättre affär för samtliga inblandade parter.

- Vi har sett ett stort behov bland våra kunder att kunna syndikena innehåll på ett enkelt sätt såväl när det gäller videor som livesändningar, säger Johan Lundqvist, VD på Solidtango.

Kostnaden för att bli en del av syndikeringstjänsten är 0 kr, allt som behövs är ett abonnemang hos Solidtango.

- Det har varit en stor teknisk utmaning att utveckla syndikeringstjänsten, säger Mathias Stjernström CTO, på Solidtango. Att dela videor mellan olika kanaler är en sak, men att kunna dela en livesändning mellan obegränsat antal kanaler i realtid har varit en större utmaning, men nu är vi äntligen mål och mycket nöjda med den lösning vi nu kan erbjuda våra kunder, avslutar han.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom