Southside MuayThai & Solidtango sänder Svenska Mästerskapen i Thaiboxning

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2017 16:45 CET

Rodrigo Silva grundare Southside Muay Thai & Pontus Maltborg Sportansvarig Solidtango

Rodrigo Silva samtalar med Pontus Maltborg lite kort om varför Southside MuayThai ingått samarbete med Solidtango och Solidsport:

Pontus:

Hej Rodrigo! Southside Muay Thai har fått äran att arrangera Svenska Mästerskapen i Thaiboxning, stort grattis! Berätta lite om förberedelserna?

Rodrigo:

Ja precis, 23-25 Februari ska vi ska köra ett stort event i Torvalla Sporthall (Haninge) och det är första gången SM återvänder till Stockholm på ett bra tag och det vill vi verkligen fira med det stora intresset det finns för vår sport i huvudstaden.

Pontus:

Du har precis ingått ett samarbete med Solidtango och Solidsport kring Thaiboxning SM berätta lite hur dina tankar går kring detta?

Rodrigo:

Vi vill att så många som möjligt ska ha möjlighet att uppleva SM och då krävs det att det både visas på plats men också där hemma för alla som inte kan vara med på plats. Vi vill ha en kvalitativt bra leverantör som kan leverera allt ifrån produktion, till bred distribution och samt finns där som ett bollplank kring allt, där är Solidtango väldigt unika.

Pontus:

Ni har valt att lägga eventet i Solidsport hur har tankarna gått där?

Rodrigo:

Solidsport är en nyskapande sida inom Sport där alla sport som går hos Solidtango oftast samlas upp och vi känner att det ger en helt ny dimension och dynamik till marknadsföringen och profilieringen av evenemanget.

Pontus:

Vart ska man söka sig om man vill se eventet och följa det?

Rodrigo:

Bästa stället är smthaiboxning.se där kan man både boka livebiljetter samt ta del av vår kampanj som vi kör för livestreamen!

Vad är det?

Rodrigo:

Under hela Januari månad kan man erhålla 15% rabatt på "All Access VIP", vilket ger dig tillgång till samtliga matcher samtliga dagar inklusive kvalet, för Thaiboxnings SM det hittar man direkt under http://solidsport.com/smthaiboxning/store

Pontus:

Vad tror du detta kan betyda för Thaiboxning i Sverige?

Rodrigo:

Vi tror och hoppas SM kan vara en kickstart och rida vidare på den fina våg som Thaiboxningen rider på i Sverige i tillfället och hoppas att det ökar både antalet åskådare och aktiva deltagare i Sporten.

Pontus:
Tack för att du tog dig tiden & ser fram emot ett givande samarbete!

Tack det gör jag med!