Svenska Budo- & Kampsportsförbundet satsar digitalt

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2017 09:36 CEST

Pontus Maltborg, Sportansvarig Solidsport & Jonathan Broberg, Informatör Budo- och Kamsportsförbundet

För några veckor sedan skrevs avtalet med Svenska Budo- & Kampsportsförbundet på som nu är senast i raden av förbund att bli partner med Solidsport. Förbundet är ett stort förbund med många varierande kamsporter som nu satsar hårt för att nå ut till en större publik och sprida kännedomen om deras atleter och sporter.

- Vi är både spända och nyfikna på detta projekt. Vi tyckte att upplägget med att kunna göra det mesta på egen basis passade oss allra bäst. Därför valde vi Solidtango, säger Jonathan Broberg informatör på Svenska Budo- & Kampsportsförbundet.

Budo- & Kampsportsförbundet är ett av Sveriges största förbund med ca 25 olika kampsporter.

- Jag hoppas att vi ska kunna bygga ett långsiktigt samarbete där vi visar upp den stora bredd och nischade kampsporter som finns under förbundet genom att erbjuda en plattform där alla kampsporter har möjlighet att synas oavsett storlek och tävlingsform, säger Pontus Maltborg sportansvarig på Solidsport.

För en månad sedan hade Sverige fantastiska framgångar i Thaiboxnings-VM med fyra finalister i olika viktklasser.

- Det är på tiden att atleterna får den uppmärksamhet de sannerligen förtjänar. Vi tror och hoppas att kanalen kan bli ett verktyg för våra idrotter att ytterligare ta plats i bruset, säger Jonathan Broberg informatör på Svenska Budo- & Kampsportsförbundet.

Fanny Wallén
Marknadsansvarig