Webbmediahuset första produktionsbolag att lansera egen Playkanal

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 18:43 CET

Fler och fler produktionsbolag får upp ögonen för Solidtango som plattform för sina kunders livesändningar och videor, men nu har även ett produktionsbolag skapat en Playkanal för att visa exempel på produktioner man gjort.

Produktionsbolaget heter Webbmediahuset som har sitt ursprung på Gotland men nu har man även etablerat ett kontor i Stockholm.

Solidtango är mycket glada för att Webbmediahuset är först ut med en egen Playkanal då man tidigt såg möjligheterna med detta. När Solidtangos koncept presenterades sa Andreas Sallmunds, VD på Webbmediahuset så här:

- Det är ju exakt den här tjänsten jag efterfrågat sedan vi började med streaming för 8 år sedan.

- Ett högre betyg kan man knappas få från någon som jobbat och jobbar med filmproduktion, nu hoppas vi bara att Playkanalen bidrar till en massa nya kunder till Webbmediahuset, avslutar Johan Lundqvist en av grundarna till Solidtango.

Besök Webbmediahusets Playkanal: webbmediahuset.solidtango.com

the social fan tv platform

Solidtango är en social fan-tv plattform där alla med en fanbase kan skapa en helt egen Playkanal. Via Playkanalen kan fansen interagera med varandra via chattar och kommentarer. Plattformen har stöd för videoannonser och en komplett PPV-lösning. Bland de hundratals kunderna finns bl.a. Djurgården Fotboll, IFK Göteborg, Svenska Spel, Universal, Sony Music, Sveriges Radio, Warberg IC och Svenska Bilsportförbundet.

Grundare och delägare Solidtango AB
Maila: johan@solidtango.com
Hemsida: http://www.solidtango.com

Teamet bakom Solidtango har jobbat med avancerad drift, hosting och webbutveckling sedan 1998. Utvecklingen av tekniken bakom Solidtango påbörjades 2007 och tusentals utvecklingstimmar har investerats sedan dess. Bolaget är ägardrivet där all utveckling och drift skett med egna medel utan externt kapitaltillskott.