Felaktiga prisuppgifter för fjärrvärmenäten i Västerbotten

Med anledning av den undersökning kring fjärrvärmepriser som Villaägarna presenterat den 14 maj vill vi bemöta de felaktiga redovisade uppgifter som presenteras över priserna för fjärrvärmenäten i Västerbotten.

Priserna för fjärrvärme hos Solör Bioenergi Fjärrvärme AB är för 2019 mellan 931 och 961 kr/MWh inkl. moms. Detta innebär att de är 2-5 % över det snitt som Villaägarna presenterat som rikssnitt. Priserna för respektive ort finns presenterade på vår hemsida.

För mer information kontakta:
Tore Sundqvist, regionchef Norr Solör Bioenergi AB, 070-223 42 13

Solör Bioenergy Group är en ledande aktör inom förnybar energi baserad på trädbränslen med 156 500 användare varje dag. Vi finns på 137 platser i framför allt Sverige och Norge där vi producerar och distribuerar fjärrvärme, ånga och el till bostäder, företag, offentliga verksamheter och industrier. Vår verksamhet omfattar även energiåtervinning av impregnerat trä och produktion av biobränsle. Genom att ta tillvara på skogens resurser vill vi bana väg för ett hållbart samhälle med minskade koldioxidutsläpp.

Solör Bioenergy Group är en ledande aktör inom förnybar energi baserad på trädbränslen med 600 000 användare varje dag. Bolaget finns på 300 platser i framför allt Sverige och Norge där de producerar och distribuerar fjärrvärme, ånga och el till bostäder, företag, offentliga verksamheter och industrier. Verksamheten omfattar även energiåtervinning av impregnerat trä, produktion av biobränsle samt drift och underhåll av kommunala och privata VA-anläggningar. Genom att ta tillvara på skogens resurser vill Solör bana väg för ett hållbart samhälle med minskade koldioxidutsläpp.