Direktcharter från lokala flygplatser: Solresor flyger till flera resmål från Norrköping, Ängelholm och Örebro

Solresor fortsätter sin satsning på direktcharter med lokalflyg från Norrköping, Ängelholm och Örebro. Nästa sommar erbjuds ett utökat program med resor till Madeira och Azorerna samt nyheten Costa de Almería.

- Vi upplever en efterfrågan från våra kunder och återförsäljare att erbjuda nya och spännande resmål även från regionala flygplatser. Första steget blir avgångar till Madeira, Azorerna och Costa de Almería från tre lokala avreseorter och därmed komma närmare kunderna. Samtliga tre resmål är med direktflyg från Norrköping, Ängelholm och Örebro och unika endast med Solresor, säger Mikael Andersson, Marknadschef på Solresor.

- Det är med stor glädje och oerhörd stolthet vi ser att Solresor förlänger och stärker samarbetet med Norrköpings flygplats, säger Bertil Skärbom, Marknadschef på Norrköping Airport. Solresor har en stark marknad här och vi vet redan att Östergötland har väldigt många resenärer som uppskattar Solresors höga kvalitet.

Theresia Lindkvist, Affärsutvecklare Ängelholm Helsingborg Airport, är inne på samma spår.
- Ett härligt besked att Solresor kommer tillbaka till Ängelholm Helsingborg Airport under 2016. Både Madeira och Azorerna var populära resmål och att dessutom kunna erbjuda en helt ny destination, Almería i Spanien, känns extra bra. Vi ser fram emot att samarbeta med Solresor igen och kunna erbjuda våra resenärer ett bra utbud direkt från Ängelholm.

- Det är naturligtvis positivt för regionen. Även vi ser fram emot ett utökat samarbete som breddar utbudet på resor, säger Håkan Nilsson, Director Marketing & Sales, Örebro Airport.

Avresor enligt följande:

Norrköping – Madeira: 12 januari, 8 mars och 12 april
Norrköping – Azorerna: 3 maj, 14 juni, 16 augusti och 27 september
Norrköping – Costa de Almería: 9 maj, 30 maj och 19 september

Ängelholm – Madeira: 26 januari och 15 mars
Ängelholm – Azorerna: 28 juni och 13 september
Ängelholm - Costa de Almería: 13 juni, 29 augusti och 3 oktober

Örebro – Madeira: 5 januari och 9 februari
Örebro – Azorerna: 10 maj, 21 juni och 6 september
Örebro - Costa de Almería: 16 maj, 6 juni och 26 september

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Costa Rica och Förenade Arabemiraten. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annat Azorerna, Costa de la Luz och Costa de Almería. Sedan år 2004 innehar Solresor AAA – högsta kreditvärdighet. För mer information besök oss på vår hemsida.