Ny vd på Solresor

Jan Lockhart tillträder som Solresors nya verkställande direktör från och med den 1 maj efter att Christian Nissen valt att sluta. Jan Lockhart har lång erfarenhet av ledande befattningar i resebranschen, både som Managing Director för Apollo i Danmark och som Senior Vice President på Kuoni samt som Manager för FDM Travel i Danmark.

Solresor har precis slutfört övergången till ett nytt bokningssystem samt en ny webbplattform, som kommer att möjliggöra en rad nya flexibla kunderbjudanden. Redan nu har det skett en stor förändring gällande försäljningen på hemsidan - de senaste sex månaderna har webbförsäljningens andel ökat från 40 till 75 procent mycket tack vare de nya systemen. Detta ger Solresor en stor tillväxtpotential och möjlighet att lansera nya spännande produkter på den svenska marknaden framöver.

Nyligen släppte Solresor sitt rundreseprogram för nästa vinter med fantastiskt resultat – försäljningen ökade med 300 % jämfört med samma period förra året. Nu har också försäljningen av förra årets vintersuccé, kanarieön La Palma, startat. La Palma var den vinterdestination som ökade mest av alla förra året.

Solresor, som är baserat i Malmö, är en del av Primera Travel Group med huvudkontor i Köpenhamn.

För ytterligare information kontakta:

Jan Lockhart
Email: jan.lockhart@solresor.se