Nyhet! Solresor lanserar Premium Dubai

Solresor utökar Premium-konceptet med upplevelseresan Premium Dubai. Under veckan ges möjlighet att upptäcka Dubais höjdpunkter, besöka ett beduinläger i öknen och utforska havslivet vid grannlandet Oman.

Dubai är metropolen som bjuder på extraordinära upplevelser i form av exklusiv shopping i ultramoderna varuhus, traditionella basarer, en glimrande guldmarknad, hisnande skyskrapor och konstgjorda öar. Längs kusten sträcker sig den gyllene stranden som lockar med sol och bad efter alla storslagna intryck. En kontrastrik upplevelse är ökenutflykten med besök i ett beduinläger där en måltid avnjuts medan solen går ner över sanddynerna. Även exotiska Oman får ett besök, nämligen i form av en dag på havet med bl.a. möjlighet att upptäcka livet under vattenytan vid Musandamhalvön med sina vackra fjordar.

Under veckan erbjuds boende på Hotel Fairmont Dubai eller på Hilton Ras Al Khaimah Beach.

-Dubai är världsrekordens stad som fascinerar med storslående skyskrapor, konstgjorda öar och världens högsta byggnad, samtidigt som staden har en spännande historia. Vi vill ge våra gäster möjlighet att på ett bekvämt sätt blanda upplevelser av både det moderna och det traditionella Dubai samtidigt som det finns tid över till klassisk sol- och badsemester säger Jenny Rom, produktchef på Solresor.

Flyg från Stockholm med Norwegian eller Köpenhamn med Emirates.

Avresa 14/2, 6/3 och 13/3 2016.
Reslängd en vecka. Svensktalande guide.

Pris från 10 395 kr för del i dubbelrum Deluxe på Hilton Ras Al Khaimah Beach.
Pris från 10 995 kr för del i dubbelrum på Hotel Fairmont Dubai.

SOLRESOR PREMIUM

Med Solresor Premium bor du på ett noga utvalt hotell. Våra kunniga svensktalande guider följer med på de inkluderade utflykterna och bidrar till att du får en upplevelserik och välplanerad semesterupplevelse. I Solresor Premium ingår ett femtontal resor till bland annat Madeira, Sri Lanka, Azorerna och Teneriffa.

• premiumresa
  • ras al khaimah
  • dubai
  • premium

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Costa Rica och Förenade Arabemiraten. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annat Azorerna, Costa de la Luz och Costa de Almería. Sedan år 2004 innehar Solresor AAA – högsta kreditvärdighet. För mer information besök oss på vår hemsida.