Solresor flyger till Eilat i vinter

Idag släpper Solresor en ny vinterdestination till försäljning. En semester i Eilat i Israel bjuder på ett solsäkert klimat, kristallklart vatten och mängder av historiska sevärdheter.

Eilat ligger vid Aqaba-viken, längst söderut i Israel. Staden lockar besökare med shopping, fina hotell och ett restaurangutbud som slår de flesta turistorter. Med 350 soldagar om året är Eilat ett populärt sol- och badresmål där många väljer att dyka och snorkla i det som är ett av världens bästa dykvatten.

Solresor erbjuder ett brett hotellprogram, från lägenheter utan inkluderade måltider i centrala Eilat till all inclusive-hotell med generöst utbud vid Coral Beach, strax utanför Eilat. Utflykter kommer att arrangeras till bland annat till Jerusalem, Petra i Jordanien och till Döda havet. Dessutom kommer en kryssning på Röda havet att ingå i Solresors utflyktsprogram. Till försäljning finns också veckolånga rundresor i både Israel och Jordanien, med möjlighet att kombinera med en extravecka i Eilat.

- Vi lägger nu till ytterligare ett land i vårt utbud. Eilat är ett mångsidigt resmål som lämpar sig mycket väl för vår kulturellt intresserade målgrupp. Tack vare det solsäkra klimatet får även barnfamiljer, och andra som helst spenderar dagarna vid stranden, sitt lystmäte här, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Resorna släpps till försäljning idag och sker från 20 december 2012 till 11 april 2013. Flyg från Göteborg och Malmö till Ovda flygplats, ca 45 min från Eilat.