Solresor har planterat mer än 30 000 träd

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2013 08:00 CET

Under namnet Eden Lifestyle Garden har Solresor planterat 30 000 träd i flera parker på Malta och Sicilien. Nu har Solresor tagit projektet vidare till Madeira, där 500 träd har planterats.

Vid en skogsbrand sommaren 2010 förstördes en stor del av den ursprungliga växtligheten i Funchals ekologiska park på Madeira. Solresor har därför velat hjälpa till med återplanteringen av träd. I samarbete med Amigos do Parque Ecológico do Funchal har nu Solresor återplanterat 500 träd i en del av den ekologiska parken. Under 2013 och framåt kommer antalet planterade träd att öka markant.

- Många av våra resenärer uppskattar att de genom sin bokning gör en konkret insats för vår miljö. Genom aktivt agerande bidrar vi till att Madeira bibehåller sin berömda grönska, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Fakta om Eden Lifestyle Garden

• Eden Lifestyle Garden finns på Malta, Sicilien och Madeira.
  • 2008 planterades de första träden på Malta.
  • För varje bokning till ett Eden Lifestyle-hotell planterar Solresor ett träd.
  • Totalt har Solresor planterat 30 500 oliv-, myrten-, mandel- och pinjeträd.
  • Eden Lifestyle-hotell finns på flera av Solresors destinationer.

Kommentarer (0)