Solresor presenterar stolt: Premium Kalabrien med Tareq Taylor

Reseföretaget Solresor inleder ett samarbete med den populära mästerkocken Tareq Taylor. I juni bär det av till Kalabrien i Syditalien på en specialutformad premiumresa i maten och de lokala delikatessernas tecken. Deltagarna kommer att få avnjuta såväl regionens vackra sevärdheter som delikata italienska läckerheter för gommen.

- Vi är väldigt glada att få samarbeta med Tareq Taylor på denna fantastiska matresa. Det blir en ”perfect match” med Tareqs passion för matlagning, genuina råvaror och italienarnas kärlek för mat. Resan kommer att bli omåttligt populär spår Torbjörn Lehmann, Commercial Manager på Solresor.

Gästerna kommer att få nya kunskaper och inblick i kokkonstens magiska värld samtidigt som de får uppleva det oemotståndligt vackra Kalabrien. De får lära sig att laga traditionella italienska maträtter och smaka sig fram bland kalabriska delikatesser, bland annat står ett besök på en lokal bondemarknad samt matlagning på en lantgård på programmet.

I premiumresan ingår flyg, transfer och boende på lantliga Agriturismo Ruralia inklusive frukost. En halvdagsutflykt till vackra Capo Vaticano och Tropea ingår, liksom en heldagsutflykt med bland annat vingårdsbesök och en tur till mysiga fiskebyn Pizzo där den kända glassen Tartufo avnjuts. Resan speciella höjdpunkt är två olika matlagningskurser med Tareq Taylor – med fokus på kalabriska köket och lokala råvaror. Solresors svensktalande reseledare är med på hela resan och på utflykterna finns även engelsktalande lokalguide.

Premium Kalabrien med Tareq Taylor har avresa den 5 juni från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn med pris fr. 13 499 kr.

FAKTA

Tareq Taylor är en prisbelönt kock och kokboksförfattare som setts i flera tv-produktioner som Trädgårdstider och Tareq Taylors Nordic Cookery som sänts i över hundra länder. Till vardags driver han restaurangen Kockeriet i Malmö.

Solresor har också premiumresor till Mallorca, Kreta, Montenegro, Azorerna, Madeira, La Palma, Teneriffa och Estoril/Lissabon.