Solresor utökar sitt rundreseprogram med Makalösa Marocko

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2015 08:00 CEST

Solresor presenterar en ny rundresa – Makalösa Marocko. Från myllrande folkliv och färgsprakande marknader till frodiga oaser och Agadirs ljuvliga stränder.

Rundresan har ett mycket varierat innehåll där vi får ta del av allt från landets historia till det natursköna landskapet. Förutom de historiska sevärdheterna från såväl romarrikets tid som dagens Marocko upplever vi stämningen och kommersen i basarerna, dofterna från det inhemska köket och de storslagna vyerna från bergstoppar och Saharas sanddyner.

Stadsrundturen i Marrakesh med sina berömda souker och huvudstaden Rabat med flera historiska sevärdheter är en spännande inledning på resan. Förutom besök i nämnda städer besöker vi bland annat även städerna Fez och Quazazate där sistnämnda staden användes under inspelningen av storfilmen Lawrence of Arabia.

Rundresan tar oss vidare genom ett kargt landskap med spektakulära vyer, den berömda Todrararavinen och små ökenstäder. Under andra halvan av resan byter landskapet utseende och vi möts av ett betydligt grönare inslag bestående av ceder- och ekskog samt små oasstäder som t.ex Merzouga, vackert omgiven av de imponerande sanddynerna.

Resan avslutas i Agadir där vi upplever staden och får smälta alla de exotiska intrycken. Här ges även tid för avkoppling på Agadirs vackra strand.

Marocko gör comeback på vår rundresekarta, vilket vi är väldigt glada över. Landet är en magisk plats där gammalt och nytt möter varandra bland fantastisk arkitektur, trädgårdar, marknader, anrika palats samt vackra moskéer och milslånga stränder, säger Maria Nilsson, produktchef på Solresor.

FAKTA:
Direktflyg från Stockholm med Norwegian. Utresa till Marrakesh, hemresa från Agadir.
Avresa 3 och 17 februari samt 2 mars 2016
Reslängd: 11 dagar

Pris: från 10 985 kr för del i dubbelrum
Skandinavisktalande reseledare.

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Costa Rica och Förenade Arabemiraten. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annat Azorerna, Costa de la Luz och Costa de Almería. Sedan år 2004 innehar Solresor AAA – högsta kreditvärdighet. För mer information besök oss på vår hemsida.

Kommentarer (0)