Solresors regionala satsning lyfter från Norrköping

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 10:00 CEST

Idag på förmiddagen lyfte Solresors första charteravgång från Norrköping mot Azorerna. Avgången från Norrköping var Solresors pilotfall för en eventuellt utvidgad regional satsning i Sverige. Responsen var överväldigande positiv med ett fullbokat flyg redan fem månader innan flyget idag lyfte från Norrköping.

Chartertrafiken från Norrköping flygplats går på högvarv och Solresors premiäravgång till Azorerna blev en succé. Avgången är sedan fem månader tillbaka fullbokad och eftersom marknaden svarat upp har Solresor även lanserat tre nya destinationer från Norrköping kommande vinter. I november och januari erbjuds avgångar till Madeira och i januari erbjuds även avgångar till Fuerteventura och Hurghada i Egypten.

- Idag skickar vi iväg våra första resenärer från Norrköping och vi ser fram emot vinterns avgångar som redan nu visar bra bokningssiffror, säger, Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

- Det var första gången vi sålde så många platser från Norrköping och dessutom på rekordtid, säger Helena Djerf, Platschef, NT-Resecenter som har bidragit starkt till succén.

- Norrköping flygplats är förstås väldigt glada över att Solresor nu trafikerar Sveriges fjärde största chartermarknad, men gladast är nog resenärerna som nu sitter på direktflyget från Norrköping till Azorerna, säger Jörgen Nilsson, Marknadschef, Norrköping flygplats.

Avgångar från Norrköping med Solresor
Madeira 13/11 och 8/1 2013