Solresors sommarnyhet: Bodrum - Turkiets svar på S:t Tropez

Bodrumhalvön har blivit en favorit både för turkarna själva och för en internationell publik som lockas av en guldkantad semester till plånboksvänligt pris. Solresor ökar sin närvaro i Turkiet och erbjuder från och med idag resor till tre orter på Bodrumhalvön.

Solresor erbjuder resor till orterna Bodrum stad, Gümbet och Turgutreis, alla belägna på den vackra Bodrumhalvön i sydvästra Turkiet. Här kan man njuta av en semester vid fina badvikar, bra restauranger, rikt nöjesliv samt möjlighet till prisvärd shopping. Det är några av anledningarna till att Bodrum brukar kallas för Turkiets motsvarighet till S:t Tropez.

- Turkiet är vår populäraste sommardestination. Därför har vi valt att utöka vårt utbud med ytterligare orter där man finner prisvärda semesterhotell av god kvalitet, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Fakta om Solresors resmål på Bodrumhalvön
Bodrum stad
Bodrum stad kännetecknas av grekiska influenser såsom vitkalkade byggnader och smala gränder. Staden har en lyxig marina och erbjuder bra shopping samt ett rikt nöjesliv. Från Milas flygplats är det cirka 35 kilometer till Bodrum stad.

Turgutreis
Turgutreis ligger allra längst västerut. Här erbjuds en avslappnad atmosfär och fina stränder. Därför är Turgutreis uppskattat av många barnfamiljer. Avstånd från flygplatsen är cirka 55 kilometer.

Gümbet
Gümbet ligger strax väster om Bodrum stad. Gümbet är en populär badort med ett långt promenadstråk längs sandstranden. Orten har ett rikt nöjesliv som lockar en internationell publik. Gümbet ligger cirka 45 kilometer från flygplatsen.

Resorna avgår från Arlanda, Landvetter och Malmö Airport till Milas flygplats med start den andra maj 2012.

• turgutreis
  • gümbet
  • bodrumhalvön
  • bodrum
  • turkiet
  • charter
  • charterresor

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Costa Rica och Tanzania. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annat Oman, Azorerna och Menorca. Sedan år 2004 innehar Solresor AAA – högsta kreditvärdighet. För mer information besök oss på vår hemsida.