Första Mastersfinalen till Solvalla

Pressmeddelande  •  2012-03-26 09:47 CEST

Det är otroligt roligt och stimulerande att vi får förtroendet att vara värd för den första finalen i UET Trotting Master, säger Tore Fyrand VD på Solvalla. Tidpunkten för loppet i slutet av september gör att det finns stora förhoppningar att de största stjärnorna, oavsett om de tävlat under sommaren eller verkat i aveln, kan passa in detta lopp i sitt tävlingsprogram fortsätter Tore. Det blir verkligen en extra krydda i en redan mycket fin tävlingshelg.

Det är en stor fjäder i hatten för vår hela vår organisation, som genom fördömligt genomförda arrangemang på hemmaplan och internationellt nätverkande blivit UETs val att ta hand om detta nya storlopp i första upplagan, säger Björn Frössevi vice ordförande i Stockholms Travsällskap.

Jag är glad för det arbete som Svensk Travsports politiska och administrativa ledning har lagt ner i detta projekt. Ett arbete som utvecklar och stärker Sveriges roll i den internationella travvärlden och Solvalla som nationalarena, säger Björn Frössevi.

Tore Fyrand, VD +46 8 635 90 25
Björn Frössevi, Vice ordförande, +46 733 36 06 03