Mats Rosén ny vd för Solvalla

Mats Rosén ny vd för Solvalla

Mats Rosén, 54 år, blir ny vd på Solvalla. Han är sedan tre år tillbaka Solvallas ekonomichef och har det senaste halvåret varit tillförordnad vd. Mats tillträder tjänsten med omedelbar verkan.

Solvalla, som drivs av Stockholms Travsällskap, meddelade under måndagskvällen på sällskapets årsmöte att Mats Rosén tillträder som ny vd. Ett tungt vägande argument för vd-valet är att organisationen ska ha fortsatt högt tempo i de viktiga projekt som bedrivs just nu. Inte minst Solvallastaden där över 1 200 lägenheter ska byggas.

– Mats Rosén är helt rätt person för det här jobbet. Vi har lärt känna honom väl under de tre åren som han jobbat nära styrelsen och vi känner oss trygga i att hans kompetens och engagemang är precis det som Solvalla behöver, säger Stockholms Travsällskaps tillförordnade ordförande Lennart Jacobsson.

En av de stora utmaningarna för Mats Rosén är att stärka Solvalla som upplevelsearena. Han har tidigare jobbat för Parks & Resorts som äger temaparkerna Gröna Lund, Kolmården Djurpark, Skara Sommarland, Aquaria Vattenmuseum och Furuviksparken. Dessa erfarenheter blir värdefulla när Solvalla ska utvecklas till en modern arena i konkurrens med Stockholms rika upplevelseutbud.

– Solvalla har en otrolig potential som arena både för travsport och andra typer av event. Att få leda det förändringsarbetet tillsammans med engagerade arbetskamrater känns oerhört spännande och stimulerande, säger Solvallas nytillträdde vd Mats Rosén.

Under tiden på Solvalla har Mats utvecklat ett stort travintresse och han känner starkt för kombinationen travsport, event och bra mat.

– Jag skulle vilja säga att jag brinner för travsporten och jag vill att våra gäster ska längta tillbaka till nästa besök så fort de har varit hos oss. För att lyckas med det måste vi leverera travnära upplevelser och stärka eventen på plats. En avgörande framgångsfaktor är att mat och dryck upplevs som en central och positiv del av besöket, säger Mats Rosén.

För mer information:
Mats Rosén, vd Solvalla: +46 70 858 22 18