Sportbladet och Solvalla inleder samarbete

Sportbladet och Solvalla inleder samarbete

Sportbladet etablerar en evenemangsyta med perfekt utsikt över början av Solvallas upplopp. Premiären sker på Elitloppet där hela området reserveras för Aftonbladets PLUS-kunder. – Vi kommer nu att kunna ta våra läsare ännu närmare Elitloppet, den svenska travsportens stolthet, säger Viktoria Gelin, marknadschef på Aftonbladet.

Aftonbladet och Solvalla har inlett ett samarbetsavtal som sträcker sig till och med 2019 där syftet är att ge Aftonbladets PLUS-kunder exklusiva upplevelser och förmåner på Solvalla.

– Både Sportbladet och Solvalla är eniga om att trav upplevs bäst på plats och tillsammans kommer vi att jobba med att skapa unika travupplevelser, säger Solvallas vd Jörgen Forsberg.

Samarbetet inleds under Elitloppshelgen där Aftonbladets PLUS-kunder får exklusiva erbjudanden och dessutom har ett eget evenemangsområde med tält och sittplatsläktare. Sportbladet kommer därefter ha återkommande erbjudanden vid större tävlingsdagar på Solvalla.

– Sportbladet har alltid satsat stort på trav och många av våra läsare är väldigt intresserade av travsporten och spelet. Det här samarbetet känns klockrent, säger Viktoria Gelin, marknadschef på Aftonbladet.

Elitloppet är avslutningen på Elitloppshelgen som arrangeras på Solvalla den 25-27 maj 2018. Elitloppet är ett inbjudningslopp där 16 hästar tävlar i två olika försök med åtta hästar i vardera. De fyra främsta i varje försök möts i en final där segraren erhåller tre miljoner kronor. Förra året hade Elitloppshelgen över 60 000 besökare, cirka en miljon TV-tittare i TV4 och TV12 samt 373 miljoner kronor i omsättning på ATGs spelformer.

För mer information kontakta:

Viktoria Gelin, marknadschef Aftonbladet

Jörgen Forsberg, vd Solvalla