Vi är nominerade i Digital PR Awards 2017!!!

Mynewsdesk har nominerat Somfy Sweden AB till Digital PR Awards 2017 i kategorin IT & Teknik. Självklart är vi stolta som tuppar över detta och samtidigt glada över uppmärksamheten. Vad vi på Somfy Sweden AB vill göra är att bidra till en bekvämare vardag med våra produkter för hemautomation, eller smarta hemmet som det också kallas. Vi vill också ge tips i vardagen på hur saker och ting kan skötas på ett enklare sätt men också bidra med lite humor i en värld som dagligen präglas av teknik på bred front.

Somfy Sweden AB har sitt huvudkontor i Malmö och har varit verksamma på den svenska marknaden sedan 1969. Här finns också ett modernt showroom där besökare kan ta del av vad det smarta hemmet erbjuder, testa röststyrning och få en försmak av hur framtiden kommer att se ut i våra hem. Företaget är världsledande inom tillverkning av motorer för solskydd, produkter som sällan syns varför en del människor inte alltid vet vem vi är. Därför togs ett beslut förra året om att vi aktivt skulle börja kommunicera ut mot marknaden och slutkonsumenterna vem vi är och vad vi sysslar med.

Kommunikation är som vi alla vet ett brett område och vi har valt att med små steg börja informera om fördelar med det smarta hemmet men också kring de många produkter som vi erbjuder för styrning av detta. Året rivstartade med den stora elektronikmässan CES 2018 i Las Vegas där Somfy presenterade en mängd olika nyheter som sedan publicerades här på Mynewsdesk.

Vi gillar verkligen det smarta hemmet och att vi nu nomineras till Digital PR Awards inom IT & Teknik av Mynewsdesk sporrar oss än mer att fortsätta informera om detta. Vi lägger i en högre växel och tackar alla som tar del av det vi skriver om från hela vårt hjärta!