Somfy Showroom har fått en lyckad start med att visa upp det smarta hemmet

Efter en lyckad premiär har det kommit in besökare för att både se och köpa produkter för det smarta hemmet. Somfys koncept med personlig konsultation blev snabbt populärt och uppskattat. Besökarna som bokat tid vill ha hjälp med att få in det smarta hemmet i ritningarna på sitt nya eller befintliga hem men också bara få det visat för att förstå möjligheterna.

- När det gäller att införskaffa ett smart hem vill man gärna få det visat och förklarat i lugn och ro. Jag tror därför att intressenter väljer att boka in en tid för att ta med sin partner eller familj. Det blir enklare än att försöka återberätta allt de har sett och upplevt här, säger Samir Diaz, ansvarig för Somfy showroom.

Grundtanken är att privatpersoner kan besöka Somfy showroom och där se möjligheterna med ett smart hem. Snabbt insåg Somfy att det även fanns många företag i närheten som var nyfikna på det smarta hemmet och skapade event och bjöd in sina grannföretag.

- Det har varit en fantastisk utveckling på eventen, i början bjöd vi in företag på mindre träffar men nu börjar företagen även att höra av sig till oss för att skapa event för deras kunder eller personal. Det blir ett annorlunda kundevent och jag tror många vill bryta mönstret från tradionella föreläsningar, säger Samir Diaz med ett leende, som även har hand om företagseventen hos Somfy.

Somfy Showroom fungerar också som en konceptbutik för smarta hem-produkter under ordinarie öppettider men även som ett showroom för Somfys många återförsäljare när butiken är stängd för privatpersoner.

Somfy visar i sitt showroom även olika lösningar för solskydd som säljs av deras återförsäljare vilka enkelt hittas på hemsidan www.somfy.se.

För företag som har intresse av att boka ett event kring smarta hem, skicka e-post till samir.diaz@somfy.com eller ring på 040-16 59 30. Tillsammans diskuterar vi fram ett upplägg som passar just ert företag.

Boka personlig och kostnadsfri konsultation genom att skicka e-post till kontakt.showroom@somfy.com eller ring på 040-16 59 20.

Vid fler frågor, vänligen kontakta:

Samir Diaz

Showroom/butik ansvarig, Somfy Sweden AB