Ny hemsida från Somfy om dynamisk solavskärmning i projekt!

Somfy Projekt har lanserat en ny responsiv hemsida anpassad för såväl smartphones som surfplattor där du enklare får information om hur Somfy Projekt kan underlätta i uppbyggnaden av automatiserade solskydd på offentliga byggnader.

Nu när fler byggnader byggs blir det allt vanligare att automatiserade solskydd finns med i ritningarna. Ingenjörer och arkitekter letar efter ett bra sätt att sänka energiförbrukningen och öka komforten. Lösningen brukar då vara att sätta upp solskydd som har ett intelligent styrsystem som lyssnar på realtidsvärden från olika sensorer och förprogrammerade data. Utmaningen för många kan vara hur detta fungerar och vad som behövs för just detta projekt? Nya hemsidan för Somfy Projekt ger svar på alla frågor och funderingar.

- Vi tror mycket på vår nya hemsida för projekt, målsättningen är inte bara att få information om våra produkter och nyheter utan även varför solskydd skall vara motoriserade och dynamiskt styrda av Somfys projektautomatiker. Vårt mål är att det skall vara lätt för våra projektkunder, konsulter, byggherrar och fastighetsägare att söka information om produkter, projekteringshjälp och service för att underlätta arbetet och valet av automatiker till just deras unika projekt säger Anders Holmander, försäljningschef på Somfys projektavdelning.

Skolor, kontor, hotell, sjukhus och bostadshus är de områden där Somfy jobbar aktivt med att öka komforten. På Somfy Projekts hemsida får man tips och viktig information som är bra att veta inför start av inbyggnad av solskydd.

Ett av de miljövänliga alternativen är Somfys Shadow Management, det är en 3-D baserad lösning som tar med olika faktorer som bl a byggnadens arkitektur, närliggande byggnaders placering och solens gång i relation till byggnaden.

Somfys lösningar hjälper bl a byggherrar att följa olika miljöklassningssystem som LEED, BREEAM, BEAM Plus, Green Star och Miljöbyggnad.

Om Somfy Projekt

Våra projektteam har kapacitet att hjälpa dig från projektering till driftsättning och underhåll och kan ge stöd i alla aspekter av dynamisk solavskärmning.

Oavsett vilken typ av solskydd eller byggnad så kan vi erbjuda lösningar för dynamisk solavskärmning både vid nybyggnation och renovering. Om du har några frågor gällande dynamisk solavskärmning, kontakta oss gärna!

Utöver våra intelligenta styrningslösningar har vi även möjlighet att erbjuda attraktiva tjänster, så som underhållsavtal efter att installationen är klar. Vi erbjuder även flera andra tjänster, som rådgivning (ritningar, elritningar, planering m m) i de tidiga skedena av ett projekt, under installation, driftsättning och systemunderhåll.

Vi brinner för att skapa lösningar som säkerställer optimala arbets- och boendeförhållanden för byggnader med olika funktioner som kontor, skolor, sjukhus, bostadshus – och mer där till.