Ny actionfylld show på Skara Sommarland

Ny actionfylld show på Skara Sommarland

Flera nyheter är att vänta till Skara Sommarlands jubileumssäsong. Wild Style, en ny fartfylld stunt- och dykshow, kommer att ha premiär på invigningsdagen den 6 juni. Föreställningen som har inslag av elddyk och höghöjdshopp på 25 meter är unik i sitt slag i Europa.

Populära Sky Pirat Show som har roat hundratusentals besökare på Skara Sommarland sedan 2009 får nu ge plats åt ett än mer actionfyllt äventyr. Wild Style är Europas första kombinerade stunt- och dykshow där nervkittlande höghöjdshopp på 25-meters höjd kombineras med street dance. Showen som är skräddarsydd för Skara Sommarland kommer också att bestå av hisnande elddyk.

I samband med Skara Sommarlands 30-årsjubileum vill vi passa på att höja nivån ytterligare. Med Wild Style kan vi erbjuda en föreställning som är unik i sitt slag i Europa, det blir en actionpackad upplevelse för hela familjen. Vi ser med spänning fram emot den nya showen, säger Hans Ericsson, vd, Skara Sommarland.

Nuvarande scenområde håller nu på att byggas om för att anpassas efter den nya föreställningen som visas för första gången på Skara Sommarlands premiärdag den 6 juni.

Falcon Entertainment Ltd står bakom Wild Style och har 20 års erfarenhet som producent av tematiserade dykshower. Tio dansare och stuntmän från världens alla hörn kommer att delta i föreställningen. Föreställningen är ca 20 minuter lång.

Nyheter på Skara Sommarland jubileumssäsongen 2014:

• Vattenattraktionen Cobra, en investering på ca 15 miljoner SEK.
  • Konsert med Sean Banan den 14 juni.
  • Wild Style, en ny hisnande dykshow.
  • Imola 2000 och Formula Indycart har utrustats med nya gokarts. Nytt för i år är att man kan köpa sms-biljett till gokarten på Skara Sommarlands webb.

För mer information om Skara Sommarlands 30-årsfirande, kontakta Hans Ericsson, Skara Sommarland, på tfn: 010-708 80 08 eller email hans.ericsson@sommarland.se.

Skara Sommarland är Skandinaviens största vattenpark. Skara Sommarland har utöver ett vattenland även en tivolidel och gokartbanor. Med 44 attraktioner, fyra restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, spel, kiosker och caféer är Skara Sommarland fyllt med upplevelser för hela familjen. 2013 hade Skara Sommarland ca 450 anställda under säsong, drygt 300 000 besökare och omsatte för första gången drygt 100 miljoner kr.

Skara Sommarland är en del av upplevelsekoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.