Nypremiär för Swebus sommarresor till Skara Sommarland

Nypremiär för Swebus sommarresor till Skara Sommarland

Nu släpper Swebus årets utbud av sommarresor till Skara Sommarland. Barnfamiljer och andra badsugna kan åka med Swebus hela vägen fram till  Skandinaviens största vattenpark från orter såsom Göteborg, Örebro och Oslo. Årets premiärbuss avgår från Göteborg redan på måndag.

Förra sommaren erbjöd Swebus för första gången resor till Skara Sommarland, något som visade sig vara mycket populärt bland barnfamiljer. I år satsar Swebus på ännu fler avgångar varje vecka under hela sommaren.

- Med mellan 260 000 och 300 000 besökare varje sommar har vi ett stort behov av kollektiva resealternativ, säger Rickard Bender, säljansvarig för Skara Sommarland. Vi ser fram emot att hälsa Swebus bussar fulla med bad- och tivolisugna besökare välkomna till oss under hela sommaren.

Swebus bussar till Skara Sommarland avgår från Göteborg och Örebro med stopp på vägen i orter såsom Mariestad, Götene och Alingsås. I Göteborg finns även anknytningar mot både Oslo och Malmö. Bussarna avgår på måndagar, torsdagar, fredagar och söndagar från och med den 17 juni fram till den 18 augusti. Avgångstider är anpassade för både dagsutflykter och resor med övernattning.

Under sommaren reser barnen med Swebus för enbart nio kronor. För övriga priser på resorna till Skara sommarland, sök fram resan på www.swebus.se

Resorna till Skara Sommarland är en del av ett samarbete mellan Swebus och nöjesparkskoncernen Parks and Resorts.

Skara Sommarland är Skandinaviens största vattenpark. Skara Sommarland har utöver ett vattenland även en tivolidel och gokartbanor. Med 44 attraktioner, fyra restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, spel, kiosker och caféer är Skara Sommarland fyllt med upplevelser för hela familjen. 2012 hade Skara Sommarland ca 450 anställda under säsong, drygt 260 000 besökare och omsatte 90 miljoner kr. Skara Sommarland är en del av upplevelsekoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.