Premiär för Skara Sommarland Cup

Premiär för Skara Sommarland Cup

Imorgon går startskottet för Skara Sommarland Cup, en av Västsveriges största fotbollscuper för barn och ungdomar. Drygt 100 lag från hela Norden deltar i cupen som är ett samarbete mellan Skara Sommarland och Skara FC.

Nu börjar Skara att fyllas av fotbollsintresserade ungdomar från hela Norden. Den 5-7 augusti arrangeras nämligen Skara Sommarland Cup, då ungdomar i åldern 11-14 år har möjlighet att kombinera sitt stora fotbollsintresse med bad och vattenlek. För utöver fotbollsmatcher ingår ett besök för samtliga deltagare på Skara Sommarland. Cupen arrangeras för 30:e året i rad och över 100 lag har anmält sig till cupen i år.

Skara Sommarland har varit medarrangör till Skara Sommarland Cup de senaste 20 åren.

Vi ser fram emot att välkomna alla deltagare till oss under helgen! Idrottsevenemanget är en stor händelse i Skara och vi är stolta över att vara en del av den. Skara Sommarland Cup är en fantastisk turnering och en av landets mest välarrangerade fotbollscuper, säger Rickard Bender, försäljningschef på Skara Sommarland, som ger en stor eloge till huvudarrangören Skara FC.

För mer information, kontakta Rickard Bender, försäljningschef på Skara Sommarland, på tfn: 010-708 80 19 eller email rickard.bender@sommarland.se.

Skara Sommarland är Skandinaviens största vattenpark. Skara Sommarland har utöver ett vattenland även en tivolidel och gokartbanor. Med 45 attraktioner, fyra restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, spel, kiosker och caféer är Skara Sommarland fyllt med upplevelser för hela familjen. 2015 hade Skara Sommarland ca 450 anställda under säsong och gästades av ca 230 000 besökare.

Skara Sommarland är en del av upplevelsekoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.