Phonak lanserar audiologi-blogg

Phonak lanserar audiologi-blogg

Phonak lanserar en ny blogg som riktar sig till audionomer och andra professionella inom hörselbranschen - audiologyblog.phonakpro.com. Inläggen kommer handla om den senaste forskningen inom audiologi, vetenskapliga bevis och kliniska erfarenheter och sorteras i sex olika kategorier: Family-Centered Care, Evidence, Technology, Pediatrics, Clinical Practice och Other, allt på engelska.

För den som är intresserad finns länkar till fördjupad information i form av artiklar, vetenskapliga studier och intervjuer. Som läsare får du även möjlighet att diskutera med andra verksamma inom området.

Bloggen är integrerad i Phonaks website för professionella och nås via www.phonakpro.se

Taggar

Phonak är en global leverantör av hörsellösningar och ingår i Sonova-koncernen tillsammans med Unitron, Hansaton, Advanced Bionics och AudioNova. Sonova erbjuder en av branschens mest omfattande produktportföljer — från hörapparater och cochleaimplantat till trådlösa kommunikationslösningar. Sonova är representerat i mer än 90 länder med mer än 14 000 medarbetare.

I Sverige finns Phonak representerat med ett kontor i Solna och ett i Halmstad. Bolaget Sonova Nordic AB marknadsför och säljer Phonaks hörapparater och trådlösa hörselprodukter, Roger, i Sverige.

Produkterna erbjuder stor flexibilitet och är utvecklade för både barn och vuxna för användning i hem och fritid, i skolan och på arbetet.

Oavsett grad av hörselnedsättning — från lätt till mycket grav — det finns en Phonak hörapparat som passar för varje behov. I vissa situationer kan det vara svårt att höra trots hörapparater. T ex när den som talar är på lite avstånd, i möten, i telefon eller i miljöer med störande bakgrundsljud. Då gör våra Roger hörselprodukter stor skillnad!

Presskontakt Director Phonak Halmstad / Marknadschef +46 35 260 16 30