Sony introducerar nya superteleobjektivet FE 200-600mm F5.6-6.3 G OSS

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2019 16:10 CEST

Sony presenterar idag ännu ett objektiv i sin FE fullformatsserie, nya superteleobjektivet FE 200-600mm F5.6-6.3 G OSS (SEL200600G).

Det nya G-objektivet har Sonys hittills längsta zoom med E-fattning och har mycket av Sonys mest avancerade optiska teknik, som ger exceptionell bildkvalitet, högpresterande AF och enastående kontroll. Tillsammans med någon av de senaste och snabbaste kamerahusen med E-fattning, fångar den precist alla typer av rörliga objekt, såsom fåglar, vilda djur, idrottare i rörelse och mycket mer.

-Vi kommer att fortsätta att förnya och expandera vår E-mount-serie, som nu har totalt 33 fullformatsmodeller och totalt 51 objektiv. Det nya 200-600mm superteleobjektivet ger Sonys kameraanvändare ännu ett kraftfullt verktyg för att förverkliga sin vision, säger Yann Salmon-Legagneur, Director of Product Marketing, Digital Imaging på Sony Europe. För djur- eller fågelfotografer, sportfotografer med flera, erbjuder den en ny nivå av kreativ frihet som slår den ultimata balansen mellan prestanda och portabilitet.

FE 200-600mm F5.6-6.3 G OSS kommer finnas tillgänglig i augusti med ett cirkapris på 23.500 SEK

Lär känna objektivet bättre här: https://youtu.be/rMlMOBuBGhM

Key Features – New FE 200-600mm F5.6-6.3 G OSS super-telephoto zoom lens

ŸExtended reach with built-in stabilisation

• Versatile tele-zoom range from 200mm telephoto to 600mm super-telephoto
  • Compatible with Sony’s 1.4x and 2.0x teleconverters, extending the reach to a maximum of 840mm at F9 or 1200mm at F13 with outstanding image quality and AF performance
  • Built-in optical stabilisation with three different mode settings allows images to be sharp and in-focus at extended super-telephoto focal lengths

ŸHigh resolution and corner-to-corner sharpness throughout the entire zoom range

• Five ED (Extra-low Dispersion) glass elements and an aspherical element, arranged in a new optical design that minimises chromatic aberration
  • 11-blade circular aperture mechanism that ensures beautiful bokeh
  • Coated with Sony’s original Nano AR coating to suppress any unwanted reflections, glare, or ghosting in images

ŸFast, precise and quiet autofocus[i]

•  Equipped with Sony’s DDSSM (Direct Drive SSM) focusing system, which has the power and precision needed to drive the lens mechanism for remarkably fast, accurate focusing
  • Advanced focus system allows exceptionally quiet operation, avoiding any unwanted noise that can disrupt an unpredictable subject like a resting bird or any other form of wildlife

ŸInternal zoom mechanism for reliable and stable handheld shooting

•  Overall length of the lens does not change while zooming, maintaining consistent balance and distance between the front of the lens and desired shooting subject
  •  A fixed-length structure – internal zoom mechanism - is adopted to retain high resistance to dust and moisture[ii] to deal with difficult outdoor conditions
  • Quick zoom operation with light zoom ring torque

ŸRefined control and reliability for use in the field

•  Focus ring that features Linear Response MF for fine, responsive manual focus control
  • Equipped with three customisable focus-hold buttons plus a Focus Range Limiter
  • Dust and moisture resistant designii and fluorine coating on the front element to resist dirt and fingerprints

[i]When the NEX series, ILCE-3000/3500, ILCE-5000/5100, ILCE-7/7R/7S, is attached, the autofocus function is limited. For details, please visit our support site.

[ii] Not guaranteed to be 100% dust and moisture proof

Sony Corporation är ett kreativt underhållningsföretag på en solid grund av teknik. Från spel och nätverkstjänster till musik, bild, elektronik, halvledare och finansiella tjänster fyller Sony världen med känslor genom kreativitet och teknik. För mer information, besök http://www.sony.net/