Sony presenterar nya produkter på IFA 2019

På konsumentelektronikmässan IFA 2019 i Berlin, Tyskland, som inleds fredagen den 6 september, presenterar Sony Corporation sina senaste produktnyheter.

Under Sonys presskonferens som gick av stapeln under torsdagen den 5 september, innan IFA officiellt hade startat, talade Shigeki Ishizuka, Senior Executive Vice President and Officer in charge of Electronics Products & Solutions Business, Sony Corporation, på scenen. Han bekräftade att Sonys syfte är att “fylla världen med känslor, genom kraften av kreativitet och teknik”, och att företaget kommer att fortsätta skapa banbrytande hårdvara för att ge nytt värde till kreatörer och användare. Han visade även upp Xperia 5 och andra produkter skapade som ett resultat av att man utnyttjat Sonys unika tekniker och han konstaterade att Sony kommer att fortsätta leverera så kallade ”Personal Entertainment Solutions”, som är personligt anpassade upplevelser för varje individuell användare genom att kombinera Sonys allra bästa produkter och tekniker.

Via denna länk kan du se en video från presskonferensen:

www.sony.co.uk/electronics/ifa

Huvudsakliga produkter som visas

Smartphone

Sony presenterade Xperia 5, ett nytt tillskott till flaggskeppsserien som kombinerar nyckelteknik från Xperia 1 tillsammans med Sonys teknik från den professionella TV- och filmdivisionen i en slimmad och kompakt design. Xperia 5 kommer att lanseras i flertalet länder och regioner under hösten 2019.

Xperia 5 stödjer HDR (high dynamic range) och kombinerar bildformatet 21:9 med 6,1-tums Full HD+ (2,520 x 1,080 pixlar) OLED-skärm. Den nya modellens tunna och 68mm breda design gör att den är lätt att bära med sig, samtidigt som den har 21:9 CinemaWide-upplevelse in en kompakt utformning, 14 gram lättare än Xperia 1.

Xperia 5s trippelkamera är utrustad med 12 MP-bildsensorer och optical image stabilization (OIS). Kameran är även utrustad med Eye AF (ögon-autofokus) som använder algoritmer från Sonys α (Alpha) utbytbara linsskamera så att den kan identifiera och hålla fokus på det mänskliga ögat. Dessutom kan användare växla mellan ett mångsidigt 26mm (F1.6)-objektiv, 52mm (F2.4) teleobjektiv och 16mm-objektiv (F2.4) för supervidvinkel (35mm ekvivalens), för att få ännu fler kreativa fotomöjligheter.

Hemmaunderhållning och ljud

1000X-serien av trådlösa hörlurar stoltserar med att vara i absolut toppklass när det kommer till brusreducering och överlägset ljud för en rik ljudupplevelse. Det nya tillskottet till serien är WI-1000XM2 med nackbygel som kombinerar den prisade hörluren WH-1000XM3 med den helt trådlösa WF-1000XM3. Med samma inbyggda brusreducerande processor, HD QN1, som WH-1000XM3 uppnår denna modell branschledande[1]brusreducering och högkvalitativt ljud. Den flexibla nackbygeln i silikon låter användaren njuta av musik på ett bekvämt och stilfullt sätt.

Sony visar också ljudteknik och flertalet produkter som kan kombineras med smartphones eller andra enheter för underhållningsupplevelser särskilt anpassade för användaren. Besökare på IFA kommer att få möjligheten att uppleva 360 Reality Audio, en ny typ av musikupplevelse som omsluter användaren i ljud för att skapa känslan av att vara på en live-konsert. En Xperia 1 smartphone tillsammans med hörlurarna WH-1000XM3 analyserar användarens sätt att lyssna med en app och skapar därigenom ett omslutande musikaliskt fält som är perfekt optimerat för varje lyssnare.

Inom TV-kategorin visar Sony också sin uppställning av BRAVIA MASTER seriens ZG9 8K HDR Full Array LED och AG9 4K HDR OLED TVs, vilka lanserades i Europa denna vår. Den kraftfulla bildprocessorn X1 Ultimate visar allt innehåll, inklusive 8K[2], i vacker, kompromisslös bildkvalitet. Dessutom uppnår den nya Sound-from-Picture Reality den perfekta harmonin mellan ljud och bild för att ge den unika tittarupplevelsen som bara BRAVIA kan.

Digitalt foto

Det senaste tillskottet till Sonys Alpha APS-C serie av spegellösa kameror visas på en publik mässa för första gången i Europa. Den nya flaggskeppsmodellen Alpha 6600 erbjuder AI-baserad realtids autofokus, inbyggd optisk bildstabilisering och branschledande batteritid på uppskattningsvis 720 stillbilder[3]levererad i en lätt och kompakt ram. Dessutom visas nu Alpha 6100 och Sonys senaste APS-C zoom G objektivserie vilket inkluderar standardzoom-objektivet E 16-55mm F2.8 G och E 70-350mm F4.5-6.3 G OSS supertele-zoomobjektiv.

Andra produkter inom Digital foto som visas inkluderar bland annat Sonys senaste fullformatskamera, Alpha 7R IV, som stoltserar med en otrolig 61.0 MP bakupplyst fullformats-bildsensor. Den ger fantastik bildkvalitet med hög upplösning och bred dynamisk räckvidd. Besökare på IFA kan förutom att testa Sonys G Master-serie, dessutom passa på att njuta av RX100 VII, en kompaktkamera i premiumsegmentet som ger samma nivå av snabbhet och prestanda som den spegellösa fullformatskameran Alpha 9.

[1]Från och med 5 september 2019. Enligt undersökningar av Sony Corporation, uppmätt genom användning av JEITA-kompatibla riktlinjer. På marknaden för brusreducerande trådlösa hörlurar i nackbygel-stil.

[2]Bara ZG9.

[3]Uppskattningsvis 720 stillbilder när viewfinder används och ungefär 810 bilder när man använder LCD monitorn.CIPA-kompatibel. Fotografera en gång var 30e sekund och slå på/av strömmen efter 10 bilder.

• foto
  • mobile
  • ljud

Sony Corporation är ett kreativt underhållningsföretag på en solid grund av teknik. Från spel och nätverkstjänster till musik, bild, elektronik, halvledare och finansiella tjänster fyller Sony världen med känslor genom kreativitet och teknik. För mer information, besök http://www.sony.net/