Sony utökar sin serie av fullformatsobjektiv och lanserar 24mm F1.4 G Master™ Prime

Pressmeddelande

Sony utökar nu sin serie G Master fullformatslinser med att lansera linsen 24mm F1.4 Prime. Det nya objektivet FE 24mm F1.4 GM (modell SEL24F14GM) är konstruerad för att ge klassens bästa prestanda oavsett bländarinställning. Objektivet ska därmed tillgodose behoven hos de mest krävande fotograferna.

FE 24mm F1.4 GM har en kompakt och lätt design med en filterdiameter på φ67 mm, är endast 75,4 mm x 92,4 mm och väger bara 445 g. För att uppfylla de strikta kraven för G Master-status kombinerar FE 24mm F1.4 GM hög upplösning med den vackra bokehn som är utmärkande för G Master-serien.

FE 24mm F1.4 GM kommer att finnas tillgänglig från oktober 2018 i Europa och kostar ungefär 17.500 kr.

Se produktvideon på Sony Camera Channel via YouTube.

För mer information, se det engelska pressmeddelandet.

För produktspecifikation, se: https://www.sony.co.uk/electronics/camera-lenses/sel24f14gm

• foto
  • kamera