Sonys nya XH81, XH80 och X70 4K HDR LCD-tv:s finns nu i butik

Sonys nya tv-apparater erbjuder en högkvalitativ ljud- och bildupplevelse i ett brett urval av skärmstorlekar från 43 till 85 tum.

Sony Europe presenterar nu priser och tillgänglighet för de första av årets tv-modeller som kommer att finnas i butik 2020. XH81, XH80 och X70 4K HDR LCD-tv:s har börjat dyka upp hos återförsäljare över hela Europa med Sonys signaturbildkvalitet, ljud och användarupplevelse.

Sonys XH81 och XH80 HDR tv med 4K-upplösning ger en komplett ljud- och bildupplevelse

Både XH81 och XH80-serien har 4K HDR Processor X1, som använder avancerade algoritmer för att minska brus och öka detaljerna. Med en ännu skarpare 4K-signal får allt du tittar på nästan 4K-upplösning, med mängder av naturliga färger och kontraster. Genom att utvidga färgspektrumet återger den X1-processordrivna TRILUMINOS-skärmen fler färger än en vanlig tv. Den analyserar och bearbetar data i varje bild för att göra färgerna ännu mer naturliga och exakta. Modellerna XH81 och XH80 stöder Dolby Vision HDR-format för att ge slående kvalitet, djupare svärta och livfulla färger. När det kommer till ljudet finns en nyutvecklad X-Balanced Speaker (55-tumsmodellerna och större) som ger högkvalitativt ljud i en ultratunn tv-design, medan Dolby Atmos-kompatibilitet ger ett stort och verkligt ljud.

XH81- och XH80-serien har Android TV med Google Assistant[1], Google Play Store och inbyggd Chromecast, vilket ger användarna enkel åtkomst till innehåll, tjänster och enheter via den omfattande plattformen. Sonys ursprungliga användargränssnittsmenyer och röstkontroller har också förbättrats. Med Google Assistant[2] och Amazon Alexa[3]-aktiverade enheter kan du casta videos från YouTube med Google Home eller ändra kanal och volym med Amazon Alexa-aktiverade enheter. Apple AirPlay 2-användare kan strömma filmer, musik, spel och foton till tv:n direkt från sin iPhone, iPad eller Mac. Apple HomeKit-tekniken möjliggör ett enkelt och säkert sätt för användare att styra tv:n från sin iPhone, iPad eller Mac[4].

Sony X70 4K HDR tv - smart och enkel

Denna smart-tv med 4K-upplösning kombinerar verkliga färger med exceptionell klarhet, tydligt ljud och en vacker aluminiumdesign. Med 4K X-Reality PRO skalas bilderna upp närmare verklig 4K-kvalitet för enastående klarhet, skärpa och extra detaljer. X70 erbjuder en enkel och smart tv-upplevelse med inbyggd webbläsare och tillgång till YouTube och Netflix med bara ett klick.

Prissättning och tillgänglighet

XH81-, XH80- och X70-modellerna finns nu tillgängliga för försäljning.

• 85-tums XH80 (KD85XH80) har ett cirkapris på 30 000 SEK
  • 75-tums XH80 (KD75XH80) har ett cirkapris på 21 000 SEK
  • 65-tums XH81 (KD65XH81) har ett cirkapris på 15 000 SEK
  • 65-tums XH80 (KD65XH80) har ett cirkapris på 14 000 SEK
  • 65-tums X70 (KD65X70) har ett cirkapris på 13 000 SEK
  • 55-tums XH81 (KD55XH81) har ett cirkapris på 12 000 SEK
  • 55-tums XH80 (KD55XH80) har ett cirkapris på 11 000 SEK
  • 55-tums X70 (KD55X70) har ett cirkapris på 10 000 SEK
  • 49-tums XH81 (KD49XH81) har ett cirkapris på 11 000 SEK
  • 49-tums XH80 (KD49XH80) har ett cirkapris på 10 000 SEK
  • 49-tums X70 (KD49X70) har ett cirkapris på 9 000 SEK
  • 43-tums XH81 (KD43XH81) har ett cirkapris på 10 000 SEK
  • 43-tums XH80 (KD43XH80) har ett cirkapris på 9 500 SEK
  • 43-tums X70 (KD43X70) har ett cirkapris på 8 500 SEK

Sonys nya tv-modeller och nyckelfunktioner

XH81 (65, 55, 49 och 43-tumsmodeller) 4K TV

• 4K HDR Processor X1 återger mer djup, texturer och naturliga färger med objektbaserad HDR-remasterteknologi
  • X-Balanced Speaker, en ny högtalarenhet som erbjuder ett klart ljud i en tunn design (55 tum och större)
  • Kompatibel med Dolby Vision och Dolby Atmos
  • TRILUMINOS-skärmen återger de subtila nyanserna av färg, ljus och gradering från videolins till vardagsrum
  • Stativ i metall och borstad ram
  • Premium-fjärrkontroll i aluminium
  • Fungerar med smarta högtalare, inklusive Google Home och Amazon Alexa-aktiverade enheter
  • Enkel anslutning till de flesta enheter, inklusive Apple AirPlay 2 och HomeKit
  • Snabb åtkomst till en mängd innehåll och tjänster med Android TV
  • Anpassat läge ger tillsammans med Sonys andra kalibrerade visningslägen olika visningsalternativ för att passa kundens smak samtidigt som skaparens avsikt bevaras

XH80 (85, 75, 65, 55, 49 och 43-tumsmodeller) 4K TV

• 4K HDR Processor X1 återger mer djup, texturer och naturliga färger med objektbaserad HDR-remasterteknik
  • X-Balanced Speaker, en ny högtalarenhet som erbjuder ett klart ljud i en smal design (55 tum och större)
  • Kompatibel med Dolby Vision och Dolby Atmos
  • Stativ i metall och borstad ram
  • Snabb åtkomst till en mängd innehåll och tjänster med Android TV

X70 (65, 55, 49 och 43-tumsmodeller) 4K TV

• 4K X-Reality PRO-teknik skalar upp och ger varje bild en skärpa närmare 4K-kvalitet, vilket konstant visar mer förfinade detaljer och nyanser i bilden
  • ClearAudio+ finjusterar ljudet för en mer uppslukande och berikande upplevelse. Hör musik och dialog tydligare, oavsett vad du tittar på
  • Inbyggd webbläsare gör att du kan njuta av program och filmer genom populära streaming-appar med omedelbar tillgång till Netflix och YouTube

[1]Funktioners tillgänglighet beror på land och tillgänglighet av kompatibla produkter.

[2] Google Home-enheter (säljs separat) kompatibla med Sony Android TV-enheter. Kräver att kompatibla enheter är anslutna till samma trådlösa hemnätverk. Ladda ner Google Home-appen från iPhone App Store eller Google Play. Med förbehåll för villkor för tredjepartsappar. Användaren måste länka kompatibla enheter för att kontrollera funktionen. När nedladdningen är klar kan Google Home-funktionen vara ansluten till Sony-enheten för att få åtkomst till röstkontrollfunktionen.

[3] Amazon Alexa-aktiverade enheter (säljs separat) kompatibla med Sony Android TV-enheter. Amazon-konto krävs. Prenumerationer kan krävas för att komma åt visst innehåll. Både Sony TV och Alexa-enheter kräver internetuppkoppling. Amazon, Echo, Alexa och alla relaterade logotyper är varumärken som tillhör Amazon.com, Inc. eller dess dotterbolag.

[4] Apple AirPlay 2 och HomeKit-funktioner kommer att finnas tillgängliga på FY19-modellerna ZF9, AF9, ZG9, AG9, XG95 och XG85 (85”, 75”, 65” och 55”) och FY20-modellerna ZH8, A9, A8, XH95, XH90, XH85, XH81 och XH80. AirPlay 2- och HomeKit-funktioner kräver en iOS-enhet med iOS 12.3 eller senare eller en Mac med macOS 10.14.5. Apple, AirPlay, HomeKit, iPhone, iPad, Mac och macOS är varumärken som tillhör Apple Inc., registrerat i USA och andra länder. Firmware-uppdatering krävs via nätverk.

• tv

Sony Corporation är ett kreativt underhållningsföretag på en solid grund av teknik. Från spel och nätverkstjänster till musik, bild, elektronik, halvledare och finansiella tjänster fyller Sony världen med känslor genom kreativitet och teknik. För mer information, besök http://www.sony.net/