Petter dubbelt platinabelönad för ”Se på mig" och aktuell live i Stockholm med tre utsålda konserter

Nyhet -

I vår gör Petter fyra exklusiva spelningar där han framför albumet ”Skeppsholmen" från början till slut och då får vi även höra ”Se på mig”, singeln han gjort med Linnea Henriksson och som nu nått dubbel platina.

I oktober förra året släpptes det akustiska albumet ”Skeppsholmen”. Albumet består av Petters 19-åriga låtskatt – i helt nya versioner – samt två nyskrivna låtar, och en produktion signerad Mattias Glavå. I vår bjuder Petter in till ett fåtal exklusiva spelningar där han framför ”Skeppsholmen" från början till slut och då får vi även höra ”Se på mig”, singeln han gjort med Linnea Henriksson och som nu nått dubbel platina. Konserterna på Vasateatern 24 och 25 mars och China Teatern 26 april är alla tre utsålda men lyckligtvis finns det biljetter kvar till Göta Lejon 25 april.

Det är extremt kul och glädjande att jag efter nästan 19 års karriär har en fantastisk låt ute med Linnea Henriksson, flera utsålda spelningar i Stockholm och får arbeta med otroliga människor. Det är något man blir väldigt ödmjuk inför, hälsar Petter.

Petter har som artist hållit sig flytande, alltid relevant i snart 20 år och till skivan ”Skeppsholmen” fann han en påtagligt ny ljudbild; där han arbetade tillsammans med producenten Mattias Glavå (Håkan Hellström, Broder Daniel). Utöver två nyskrivna låtar består albumet av några av Petters tidigare verk – dock i helt nya versioner. Albumet är akustiskt och innehåller oväntade tolkningar av hans låtskatt, tillsammans med nya gästartister (Eva Dahlgren, Martin Elisson, Håkans Hellström, Jonas Kullhammar, Linnea Olsson, The Jubilees och Franska Trion m.fl). Singeln ”Se på mig”, med Linnea Henriksson, var först ut i höstas och har nu sålt dubbel platina.

24 mars - Stockholm, Vasateatern (utsålt)
25 mars - Stockholm, Vasateatern (utsålt)
25 april - Stockholm, Göta Lejon
26 april - Stockholm, China Teatern (utsålt)