​Camila Cabello släpper självbetitlat album den 12 januari

​Camila Cabello släpper självbetitlat album den 12 januari

Den multiplatinasäljande popstjärnan Camila Cabello släpper självbetitlat fullängdsalbum den
12 januari, 2018. Tidigare i veckan gick Camila ut i sina sociala kanaler med nyheten samt albumomslaget och fick snabbt en miljon likes på Instagram och blev #2 bland trending topics på Twitter i hela världen. I samband med avslöjandet släppte Camila den nya låten ”Never Be The Same”.

Albumet representerar en stark och personlig resa för Camila Cabello som själv beskriver albumet som; “the soundtrack to the past year of my life, och bjuder in lyssnaren på ett närmre och personligare plan än någonsin. Det kommande albumet innehåller den internationella hitlåten ”Havana” feat. Young Thug som är #1 på Pop Radio Chart och #2 på Billboard Hot 100 för femte veckan i rad i USA samtidigt som låten är #1 i Storbritannien även där för femte veckan i rad vilket därmed gör Camila till den kvinnliga artist som hållit förstaplatsen så länge sedan Adele.

På Spotify har streamsen för ”Havana” dundrat förbi 414 miljoner samtidigt som videon har över 309 miljoner visningar på YouTube. Låten som är Camila Cabellos största hitsingel hittills har certifierats dubbel platina i USA och Sverige samt platina i länder som Kanada, Australien och Irland. ”Havana” toppar radiolistor, Spotifylistor och iTunes topplista världen över och detta är bara början för Camila Cabello som nyligen gjorde hyllade framträdanden på MTV EMA’s och American Music Awards.

Mer Camila
: