Engelska stjärnan Dido gästar Skavlan nu på fredag

Engelska stjärnan Dido gästar Skavlan nu på fredag

På fredag gör engelska stjärnan Dido sitt första svenska TV-framträdande och intervju sedan 2004 – Dido gästar Skavlan som sänds på SVT 1 klockan 21:00. Nu på fredag släpps också Didos nya skiva, ”Girl Who Got Away” digitalt i Sverige och onsdagen den 6 mars släpps albumet fysiskt. Dido kommer att bjuda på aktuella singeln ”No Freedom” i Skavlan.

På nya albumet ”Girl Who Got Away” samarbetar Dido återigen med sin bror Rollo Armstrong som till största del har producerat skivan, men albumet innehåller också samarbeten med bland annat Brian Eno, Jeff Bhasker, Rick Nowels and Greg Kursin.

Sedan debuten 2000 med ”No Angel” har Dido sålt närmare 30 miljoner album världen över varav 250 000 album i Sverige. Hon har gett oss hits som ”Here With Me”, ”Thank You”,  ”Life For Rent” och ”White Flag”.

Vi ser fram emot Didos första TV-framträdande på 9 år - nu på fredag i Skavlan!

www.didomusic.com
www.facebook.com/dido