​Engelska superstjärnan Olly Murs till Idol den 28 november

​Engelska superstjärnan Olly Murs till Idol den 28 november

Vi är glada att meddela att albumaktuella superstjärnan från England, Olly Murs kommer till svenska Idol fredagen den 28 november för att bjuda på ett framträdande med senaste singeln ”Wrapped Up”. Det blir en färgglad och energisk show!

Olly Murs nya album ”Never Been Better” släpptes digitalt idag fredag och onsdagen den 26 november släpps albumet fysiskt.

På nya albumet ”Never Been Better” samarbetar Olly med bland annat Paul Weller som skrivit låten ”Let Me In”, Demi Lovato gästar Olly i låten "Up" och Ryan Tedder har skrivit låten ”Seasons”.

Att Olly har utvecklats som artist sedan debutalbumet råder inga tvivel:
“With every album, you take more risks. I’m 30 now and I was 26 when I did the first album. It’s been two years since ‘Right Place Right Time’ – though it doesn’t feel like it. So this is me, two years on, and I think the new record reflects that. I think this album is my ‘I mean it’ album. It’s time to come out of my shell and get a bit more serious.”

Olly Murs kan stoltsera med tre flerfaldigt platinabelönade album (”Olly Murs”, ”In Case You Didn’t Know”, ”Right Place Right Time”), fyra #1-singlar på Englandslistan samt ett flertal utsålda arenaturnéer runt om i Storbritannien och resten av världen.

Olly Murs älskar Sverige och har besökt vårt vackra land ett flertal gånger för att gästa TV-shower, radiofestivaler och för att träffa media och fans. Sommaren 2013 fick Olly Murs förbandsuppdrag av självaste Robbie Williams - vilket ledde till att Olly med sitt stora liveband värmde upp ett utsålt Ullevi i Göteborg. Hösten 2013 gästade Olly Murs Stockholm för en egen konsert, och nu glädjer vi oss att Olly Murs kommer tillbaka till Sverige nästa fredag för ett framträdande i svenska Idol.

Welcome back to Sweden, Olly Murs!

www.ollymurs.com
www.twitter.com/ollyofficial