Globala superstjärnan Mariah Carey släpper nya albumet "Caution"

Globala superstjärnan Mariah Carey släpper nya albumet "Caution"

Väntan är över! Mariah Carey har sålt platina världen över, vunnit 5 Grammys och är den bäst säljande kvinnliga artisten någonsin med hela 18 Hot 100 #1 hits. Idag släpper hon sitt femtonde studioalbum "Caution" via Epic Records.

De senaste två månaderna har superstjärnan teasat oss med nya låtar från det kommande albumet. Först släpptes ”GTFO”, en sensuell ballad, som följdes av ”With You” och ”The Distance” (feat. Ty Dolla $ign). Den senaste singeln ”A No No” skapade buzz på internet då den nytolkade Lil Kims “Crush On You” (remix) feat. The Notorious B.I.G. & Lil Cease.

Albumet stoltserar med några av Mariahs mest dynamiska, varierande och djärva ögonblick. Hon sammanför olika eror och genrer på ”Giving Me Life” (feat. Slick Rick & Blood Orange). “8th Grade” representerar en emotionell höjdpunkt och har en nästan filmisk känsla. På ”Stay Long Love You” (feat. Gunna) strålar hon samman med en av hiphopens nyaste utmanare. Allt kulminerar i den pianodrivna ”Portrait” där Mariahs fantastiska röst och breda register får lysa.

Nästan tre årtionden in i karriären fortsätter Mariah Carey att skapa historia och levererar tidlös pop. "Caution" representerar en ny nivå för Mariah och modern popmusik.

Följ Mariah Carey