GRANT släpper andra singeln "Wicked"!

GRANT släpper andra singeln "Wicked"!

LYSSNA: https://GRANT.lnk.to/Wicked

GRANT fick en lysande start med sin debutsingel ”Waterline” som släpptes i höstas.

Singeln blev ordentligt hyllad och hon blev omskriven som ”Bäst just nu” och ”Sveriges nya poplöfte” av flera betydande journalister.

”Waterline” spelades mycket på P3 och är en låt som spridit sig som en riktig ”word by mouth” upptäckt.

Efter ett bejublat framträdande på Grammisgalan i februari så är GRANT nu redo att släppa sin uppföljare ”Wicked”.

Hon var nyligen även en av de mest omtalade artisterna på norska by:larm festivalen i Oslo där hon gjorde två spelningar första helgen i mars.

Låten är skriven av GRANT tillsammans med Peter Kvint och är producerad av honom tillsammans med Johan T Karlsson (Familjen).

GRANT (Caroline Cederlöf) berättar om låten:

-”Wicked" skrevs med bitter hämndlystnad men också med humor. Det är skrattretande att se sig själv utifrån när du försöker förlöjliga alla de egenskaper du nyss var kär i och hade kunnat dö för.Wicked" har hjälpt mig att tända en åtminstone momenten av självsäkerhet efter att ha blivit bedragen och dumpad.

För 23-åriga GRANT har musiken alltid varit en säker zon där hon har kunnat vara sig själv. När hon växte upp var hon blyg tills hon upptäckte sin röst och att ta plats på scenen.

Hon började sin musikkarriär med att sjunga i rockband och vråla till skräniga elgitarrer men gick över till jazz och har aldrig kommit ur sin period med Édith Piaf, Björk och PJ Harvey.

- ”Jag gillar starka karaktärer som är burdusa, ärliga men ändå mystiska. Det är så jag vill vara själv. Det är ett sätt för mig att kliva ur rollen som blyg. På scenen får jag plats med hela mitt känslospektrum.

Just nu jobbar GRANT tillsammans med Peter Kvint och Johan T Karlsson (Familjen) på att slutföra sitt debutalbum som handlar om att växa upp och växa in i sig själv. Från ångest till att bli kär.

Albumet är planerat för release i juni.