Juha Mulari släpper låt om människor på flykt – ”Visa mig lyckan”

Juha Mulari släpper låt om människor på flykt – ”Visa mig lyckan”

Sångaren och låtskrivaren Juha Mulari är tillbaka med ny musik och det tidigare än först tänkt. Efter den självbetitlade albumdebuten våren 2014 har Juha turnerat landet runt och parallellt jobbat med en ny EP. Samtidens händelser och bilderna från kriget i Syrien och människor i flykt fick dock Juha, precis som många andra i Sverige, att reagera starkt och stanna upp. Som reaktion skrev Juha låten ”Visa mig lyckan”:

"Som så många andra blev jag förkrossad av bilden på den lilla pojken som spolats upp på en strand. Det var bilden som översatte alla siffror till riktiga människors smärta och död. Jag behövde skriva en låt om hoppet och förtvivlan som jag vet många känner. Och i den bästa av världar så kanske den bidrar till att göra någon liten skillnad."

“Visa mig lyckan” är producerad av Juhas kapellmästare Nicklas Thelin. Samtliga intäkter skänks till barnrättsorganisationen Rädda barnen.

Juha Mulari signades till artisten Petters label BABA Recordings efter att de träffats av en slump på ett bröllop. Juha greppade gitarren, sjöng några av sina låtar och Petter blev helt golvad. Han trollband sin publik och hade också skrivbordslådan full av fantastiska låtar och texter som berättade om hans starka livshistoria, ett liv både i dom djupaste av dalar och utsidan av lagen, men även med universella teman som tro, hopp och kärlek. Petter signade sin första artist som inte har rötterna i svensk hiphop och Juha skivdebuterade som artist med ett självbetitlat album samma vecka som han fyllde 50 år.