Foto: Kurt Iswarienko

P!NK släpper singeln ”Walk Me Home” från nya albumet ”Hurts 2B Human” som släpps i april

Den internationella popikonen P!NK släpper idag nya singeln ”Walk Me Home” via RCA. Låten är skriven av Nate Reuss, Scott Harris och P!NK själv och är producerad av Peter Thomas och Kyle Moorman. P!NK gav en liten försmak av låten för två veckor sedan på The Ellen DeGeneres Show där hon också meddelade att hon skulle släppa sitt åttonde studioalbum Hurts 2B Human i april. Tidigare samma vecka mottog hon en stjärna på Hollywood Walk of Fame.

Efter fantastiska framgångar och en stor efterfrågan fortsätter P!NK sin Beautiful Trauma Wold Tour i mars. Turnén har redan sålt över tre miljoner biljetter världen över och den 3:e augusti gör hon ett stopp på Tele2 Arena i Stockholm.

Sedan hennes debut 2000 har P!NK släppt sju album, ett ”greatest hits”-album, sålt över 60 miljoner album och 2,4 miljoner dvd:er världen över, samt haft 15 singlar på topp 10 på Billboards Hot 100 Chart, varav fyra stycken har varit #1. Hon har vunnit tre Grammy Awards, med totalt tjugo nomineringar och har även vunnit en Daytime Emmy. 2013 blev hon också utsedd till Billboards Woman of the Year.

P!NK tar emot sin stjärna på Hollywood Walk of Fame. Bild från P!NKs Instagram.

Beautiful Trauma, P!NKs sjunde studioalbum, har blivit platinacertifierad, debuterade som #1 på Billboards 200 topplista och fick blev nominerad för två Grammys, Best Pop Solo Performance (”What About Us”) och Best Pop Vocal Album.

P!NK stödjer också flera välgörenhetsorganisationer, så som Make a Wish Fooundation, Autism Speaks, Human Rights Campaign och No Kid Hungry. Hon är dessutom en ambassadör för UNICEF.

Följ P!NK:
Hemsida: http://www.pinkspage.com