Peg Parnevik släpper julsingel

Peg Parnevik släpper julsingel

2016 har varit utan tvekan varit Peg Parneviks stora genombrottsår – hennes debutsingel Ain’t No Saint kom som en stormvind och rusade in på topplistans förstaplats. Den har streamats över 20 miljoner gånger och även belönats med dubbel platina. Peg följde upp med singlarna We Are (Ziggy & Carola) och Sthlm Nights och har även hunnit med en sommarturné, uppträdande på bl.a. Allsång på Skansen och även spelat in sin egen webb-TV-serie – Peg på turné – som hade premiär på Viafree i oktober.

Nu kommer Peg med en låt som fångar känslan av att vara hjärtekrossad i jultider i ett vintrigt New York. Såhär kommenterar hon singeln ”New York (Handles Heartbreak Better)”:

Det här är min absoluta favoritlåt som jag någonsin skrivit. Jag försökte verkligen fånga känslan av New York i december och hur det känns att vara ensam och heartbroken under julen. Det är en sådan låt som nästan tar luften ur lungorna. Man tänker direkt på den personen som sårat en, och hur sorgligt men vackert den känslan kan vara.

Lyssna på ”New York (Handles Heartbreak Better)” HÄR!