​Rachel Platten gör succé världen över med ”Fight Song”

​Rachel Platten gör succé världen över med ”Fight Song”

Amerikanska sångerskan Rachel Platten gör just nu strålande succé världen över med sin powerlåt "Fight Song". Efter stora framgångar med "Fight Song" i USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland under våren och sommaren rullar succén nu vidare över till Europa. Rachel Platten har toppat den officiella singellistan i Storbritannien med sin ”Fight Song” där hon gjorde ett magiskt kliv från plats 68 till plats 1 förra veckan. Här i Sverige klättrar singeln stadigt uppåt både på radiolistan och Spotifylistan.

”Fight Song” skrevs av Rachel då hon kände sig frustrerad och ledsen över att musikkarriären aldrig tog riktig fart. Hon stod vid ett vägskäl om det verkligen var realistiskt att fortsätta försöka sig på en professionell karriär som artist eller om det var dags att lägga drömmarna på hyllan. Ur frustration skapade hon ”Fight Song” och sedan låten skrevs har livet förändrats rejält för Rachel. Med sin superhit får hon nu vara den som inspirerar samt ger styrka och mod.

Rachel har släppt EP:n ”Fight Song” och varit på USA-turné tillsammans med Colbie Caillat and Christina Perri i “The Girls Night Out, Boys Can Come Too Tour”. I juli fick Rachel inbjudan att framföra ”Fight Song” tillsammans med Taylor Swift inför 50 000 jublande fans i Philadelphia under Taylors 'The 1989 World Tour'.

”Fight Song” har redan sålt dubbel platina i Australien, platina i Nya Zeeland och Kanada samt sålt guld i Sydafrika.

Uppåt och framåt för Rachel Platten och fina ”Fight Song”.

#myfightsong

www.rachelplatten.com