​Rag’n’Bone Man slår rekord med albumet ”Human”

​Rag’n’Bone Man slår rekord med albumet ”Human”

Rag’n’Bone Man gör mäktig succé i Storbritannien med nya albumet ”Human”. Albumet går direkt in på albumtopplistans förstaplats och med otroliga 117 000 sålda album under releaseveckan sålde han mer än resten av topp 15 tillsammans. Albumet ”Human” är det mest säljande debutalbumet med en manlig artist under det här decenniet. I samband med succéveckan är nu albumet certifierat GULD i Storbritannien.

Rory Graham säger:
“A massive thank you for going out and buying my album, streaming it and making it such a success so quickly. It means the world to me. Number 1 album… smash!”

Aktuell singeln från albumet ”Human” är ”Skin”.

Rag’n’Bone Man har nyligen prisats med BRITs Critic’s Choice Award – en prestigefull utmärkelse som storheter som Adele, Sam Smith och Emeli Sandé tidigare tagit emot. Nu på onsdag 22 februari när BRIT Awards går av stapeln kan Rag’n’Bone Man bli utsedd till British Breakthrough Act” – och vinner han blir han den första artisten att ta hem båda dessa tunga utmärkelser.

Lördagen den 8 april kommer Rag’n’Bone Man till Stockholm för en nu utsåld konsert på Kägelbanan.

Grattis till alla framgångar, Rag’n’Bone Man!

www.ragnbonemanmusic.com
www.twitter.com/RagNBoneManUK