Så Mycket Bättre-aktuella Icona Pop släpper nytt med Peking Duk!

Så Mycket Bättre-aktuella Icona Pop släpper nytt med Peking Duk!

Australiensiska electro-popduon Peking Duk, släpper idag låten”Let You Down”. På nya singeln hör vi inga mindre än svenska popduon Icona Pop på sång. Singeln följer upp "Fake Magic", featuring AlunaGeorge, som har sålt platina i deras hemland och streamats över 15 miljoner gånger globalt.

Låten ”Let You Down” handlar om ung romans och är en kärlekslåt för vår generation. Med en ljudbild där sylvassa syntslingor och åskande trummor möts tillsammans med emotionella sångvokaler och melankolisk lyrik.

Peking Duk berättar vad låten ”Let You Down” betyder för dem:

“It is loosely based off the story in the movie Candy from Heath Ledger's perspective. We honestly just felt like the happy melodies would be far more interesting with a sad story through the lyrics. Weirdly, the story in Candy is far more relatable than it seems on first glance. Many people are actually in scenarios or relationships where they know they are bringing the other person down. This is the hard part; trying to tell them to leave so you don’t let them down.”

Duon Peking Duk slog in sig på den internationella musikscenen under 2014 med fyra gånger platina-säljande debutsingeln "High". Med rötter I huvudstaden Canberra så har Adam Hyde och Reuben Style under åren samlat på sig hängivna fans världen över. År 2016 släppte de låten "Stranger" tillsammans med svenska Elliphant, som nu har streamat över 33 millioner gånger samt blivit trippel platina-certifierad. Senast kom låten ”Fake Magic” tillsammans med UK- vokalisten Aluna Francis från duon AlunaGeorge.

Om Icona Pop

Aino Jawo och Caroline Hjelt i Icona Pop är en av Sveriges hetaste kvinnliga musikexporter och har gjort sig kända världen över för sin studsande och energiska elektropop. Duons genombrott kom med den trefaldig platina-singeln ’I Love It’ som har drygt 400 miljoner streams.

Popduon har varit på turné med One Direction, Miley Cyrus och Kate Perry, gästat Late Night med Jimmy Fallon och The Late Show med David Letterman, samt spelat rollen som "Mode-Troll" i Dreamworks storfilm “Trolls”. Härnäst för duon väntas Så Mycket Bättre-debut som går av stapeln redan nästa vecka med starts på lördag kväll, 21 oktober klockan 20.00 i TV4

Lyssna på "Let You Down" av Peking Duk featuring Icona Pop här: https://lnk.to/LetYouDownPekingDuk