​Stargate släpper debutsingel som artister – Waterfall featuring P!nk och Sia

​Stargate släpper debutsingel som artister – Waterfall featuring P!nk och Sia

RCA Records har kontrakterat norska producent- och låtskrivarduon Stargate som består av Tor Erik Hermansen och Mikkel Eriksen. Imorgon släpps låten Waterfall featuring P!nk och Sia- Stargates debutsingel som artister under eget namn!

Waterfall är ett samarbete mellan Stargate, Sia, Diplo och Jr. Blender. Stargate och Sias relation inleddes redan när de skrev låten Diamonds till Rihanna.

LA-baserade duon har tidigare skrivit och producerat för BeyoncéRihanna och Coldplay för att nämna några och på Stargates kommande alster gästar flera av deras favoritartister.

Om Stargate:
Producent-/kreativa duon bildades i norska Trondheim och är kända för sina genreöverskridande hits inom R&B, pop, dance och hip hop. De har skrivit och producerat 10 st Billboard Hot 100 #1 singlar i USA, 11 i Storbritannien, vunnit två Grammy Awards (Best R&B Song/Ne-Yos “Miss Independent” 2008 och Best Dance Recording/Rihannas “Only Girl In The World” 2010).

De ligger bakom Beyoncés globala smash “Irreplaceable”, Beyoncé och Shakiras “Beautiful Liar”, Rihannas “Rude Boy”, “Don’t Stop The Music”, “Only Girl (In the World)”, “What’s My Name”, “S&M”, “Diamonds”, Selena Gomez “Come & Get It” och “Same Old Love”, Fifth Harmonys “Worth It” och Katy Perrys “Firework”. Senast producerade de Coldplays album A Head Full of Dreams samt var med och skrev och producerade Julia Michaels “Issues”, Major Lazers “Run Up” samt Grammy-nominerade “Try Everything” med Shakira samt skrivit med Sia till den aminerade filmen Zootopia.