​Svenske Paul Rey får skivkontrakt i USA

​Svenske Paul Rey får skivkontrakt i USA

Paul Rey, eller Pauli Jokela som han egentligen heter från Lund är endast 22 år gammal men redan hyllad av legender. Efter att ha släppt debutsingeln ”Good As Hell” via Fantabolous/Lighthouse bjöd Quincy Jones hem Paul Rey till sitt hus i Bel Air och agerar idag mentor till den unga stjärnan. Många stora skivbolag visade snabbt intresse i svensken men det var efter att VD:n för Epic, LA Reid (Usher, Meghan Trainor, Justin Bieber, Rihanna) flög in Paul Rey till huvudkontoret i New York för ett showcase och möte som skivkontraktet i USA blev verklighet. Just nu befinner sig Paul Rey i USA för att färdigställa debutalbumet och nytt material släpps inom kort.

Paul Rey har tidigare haft musikaliska framgångar under artistnamnet P.J, då han 2012 släppte albumet ”Makin’ Moves”, som ledde till två nomineringar på Kingsizegalan som Årets Artist och Årets Nykomling. Paul Rey har sysslat med musik långt innan artistkarriären tog fart och lärde sig spela piano redan vid sex års ålder för att åren därpå lära sig behärska gitarr likväl trummor. I tidiga tonåren började han producera sina egna beats samt skriva sina egna texter. Vid fjorton års ålder bestämde han sig för att satsa helhjärtat på musiken och sin kommande karriär som artist. Som Paul Rey har han utvecklat sitt unika sound som influerats av både hip-hop, rock och R&B. Ett sound som vi väntas höra mycket mer av under 2015. Ett smakprov på mottagandet ses här när artisten Akons första lyssning av Paul Reys ”Good As Hell” leder till en härlig reaktion: