​Världspremiär idag: ZAYN släpper debutsingeln och musikvideon ”PILLOWTALK”

​Världspremiär idag: ZAYN släpper debutsingeln och musikvideon ”PILLOWTALK”

Idag den 29 januari släpper ZAYN sin debutsingel ”PILLOWTALK”. Förutom singelsläppet är det också världspremiär för musikvideon till ”PILLOWTALK”. I musikvideon medverkar supermodellen Gigi Hadid och för regi står den flerfaldigt prisbelönte filmmakaren Bouha Kazmi. ”PILLOWTALK” är första singeln från ZAYNS debutalbum ”MIND OF MINE” som släpps fredagen den 25 mars via RCA Records. Albumet släpps på årsdagen av ZAYNS beslut att bli soloartist, och albumet markerar en nystart och ett nytt kapitel i ZAYNS musikaliska inriktning.

Till magasinet FADER avslöjar ZAYN:
"Once they hear it, I feel like they will understand me a little bit more. For 10 years, this album has been in my brain, and it's just been there, sat with me, needing to be out."

På nya albumet arbetar ZAYN med producenten Malay (Frank Ocean) som beskriver ZAYN som “pure genius. An artists' artist. A shining star with a genuine heart.”

ZAYN pryder omslaget på januariutgåvan av Billboard Magazine där det avslöjas lite om ZAYNS nya sound: “Judging from his music, he’s poised to impress the dominant music geeks of the day, who care less about guitar-slingers than artful practitioners of beats and atmosphere.”

www.inZAYN.com
www.facebook.com/ZAYN