Veckans badgirl Marika Carlsson till RAW Comedy Club

Veckans badgirl Marika Carlsson till RAW Comedy Club

På fredag är det återigen dags för RAW Comedy Clubs nya klubbsatsning på PURE Stockholm. Humorveteranen Thomas Oredsson river ner skratten tillsammans med Morgonpassets Kodjo Akolor och årets mest intressanta genombrottare Elina du Rietz. Dagen därpå fortsätter RAW-festen med RAW Comedy Club på Maxim. Där gästar den senaste veckans mest omtalade komiker Marika Carlsson, vassa snäll-facet Tobias Persson, briljanta Ola Söderholm och framtidskvinnan Sandra Ilar. Kvällen leds av killen Sveriges alla barn älskar att garvar åt; Ahmed Berhan.

RAW Comedy Club på PURE Stockholm
Fredag 22 oktober kl 20:30
Insläpp kl 19:00, biljetter köpes i dörren.
PURE Stockholm, Birger Jarlsgatan 29
Bordsbokning 08-20 14 11

Thomas Oredesson
Svensk standup-veteran om ni någonsin sett en. Thomas var en av personerna som var med och tog in stand-up comedy till Sverige runt 1988-1990. 20 år senare har han utbildat hundratals nya komiker till att bli fullfjädrade ståuppare. Men det som imponerar mest är hur han fortfarande kan vara så blixtsnabb och dödsrolig med över 1000 gig i bagaget. Dessutom är han oslagbar på att interagera med publiken.

Thomas om varför han gillar dåligt väder:

Kodjo Akolor
Raketkarriär är ett passande ord när man ska beskriva komikern som kallats ”Sveriges Eddie Murphy”. Karateläraren och studenten Kodjo började med comedy för fem år sedan och plötsligt small det bara till, han gjorde succé i ”Vakna med the Voice” på Kanal 5 och likaså i TV4:a ”Talang” där han var side-kick. Nu är han programledare i Morgonpasset och har medverkat i ”Comedy Fight Club” och ”Parlamentet”.

Kodjo om att åka till New York för första gången:

Elina du Rietz
2008 vann hon nybörjartävlingen "Bungy Comedy" och våren 2010 åkte hon med som årets rookie på Big Comedy och stod på alla Sveriges stora scener tillsammans med bland andra Schyffert och Rheborg. Med en bakgrund inom teatern har hon på riktigt kort tid etablerat sig som en av framtidspersonerna inom svensk stand up. En sak är säker, vi lär få se mycket mer av Elina du Rietz!

Elina som Maria Montazami:

RAW Comedy Club

Lördag 23 oktober kl 22:00
Maxim Karlaplan 4
Biljetter: www.ticnet.se, 077-170 70 70

Tobias Persson
Vass humor blir extra bra när den levereras av en till utseendet snäll och gullig figur. Precis så är det med Tobias Persson. Upp på scen kommer en trivsam pojke som plötsligt drar incestskämt om överklassen. Att det går hem bevisas av att han utsågs till årets manlige standup-komiker på Svenska standup-galan i Stockholm 2008. Persson är också ett välkänt ansikte i tv-rutan, där han medverkat i bland annat ”Stockholm Live”, ”Extra Extra”, ”Morgonsoffan” och ”Grillad”.

Tobias om vuxenpoäng:

Marika Carlsson
Marika fick sitt välförtjänta erkännande 2006, då hon utsågs till Årets bästa kvinnliga komiker på Svenska standup-galan. Sedan dess har hon medverkat i ett flertal tv-sammanhang, bland annat i ”Grillad”, ”Comedy Fight Club” och ”Roast på Berns”. Dessutom har hon gjort succé i Big Comedy i två år. Just nu är hon aktuell med sin egen omtalade föreställning ”En negers uppväxt”.

Marika om afrofrisyrer:

Ola Söderholm
Den som missade Olas framträdande i Roast på Berns i våras missade ett sådant där klassiskt genombrott. Plötsligt gick Ola Söderholm från att vara okänd till att ses som en av de roligaste i Sverige. I humorbranschen var han dock välkänd sedan tidigare, då han under flera års tid skrivit manus till program som ”Parlamentet”, ”Morgonsoffan”, ”Robins” och ”Extra! Extra!”.

Ola roastar Claes Malmberg:

Sandra Ilar
Sandra flyttade från Luleå till Stockholm för två år sedan för att syssla med humor. Inte nödvändigtvis ”skämta”, utan snarare bjuda på egensinniga funderingar och lustigheter. Själv kallar hon sig absurdist, och hon har gjort succé på de flesta mindre standup.scenerna i Stockholm. För bara några veckor sedan gjorde hon succé på RAW och vi räknar kallt med en repris.

Sandra om Downs syndrom:

Om RAW Comedy
RAW Comedy Club är en av Sveriges främsta standup-klubbar, och den enda i landet som ständigt blandar internationella stjärnor med de absolut största svenska namnen och de hetaste nya talangerna.

Vid sidan om standup-klubbar på Maxim i Stockholm gör RAW Comedy även standup-showen RAW för Kanal 5, turnén RAW Comedy Club Live och humorkryssningen RAW Comedy Cruise.

Hösten 2010 har RAW Comedy dessutom den stora äran att presentera det australienska humorundret Axis of Awesome. Efter drygt 11 miljoner visningar på Youtube är det äntligen dags för trion att gästa Sverige.

RAW grundades av Mårten Andersson 2004 och är idag en etikett på Sony Music. För mer information om RAW Comedy: www.rawcomedy.se.

För vidare pressinformation, pressbilder och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
ILES PR, Helena Iles, 0739 80 52 51, helena@iles.se