Sophos Intercept X bäst i test av avancerade klientskydd

Nyhet   •   Mar 08, 2019 08:10 CET

Intercept X Advanced med EDR (Endpoint Detection and Response) lanserades i november 2018.

IT-säkerhetsföretaget Sophos får högsta betyg i analysföretaget NSS Labs senaste test av Advanced Endpoint Protection (AEP). Av de nitton medverkande säkerhetslösningarna fick Sophos Intercept X högst betyg av alla för effektivitet och TCO (Total Cost of Ownership).

– NSS Labs senaste test bekräftar att Sophos ligger i absolut framkant inom IT-säkerhet. Samtidigt som varje verksamhet behöver gör sin egen utvärdering är den här typen av oberoende tester en viktig referenspunkt. Vi vet sedan tidigare att vår lösning för att skydda arbetsstationer är den bästa som finns att tillgå. NSS Labs resultat gör oss nu ännu mer motiverade att fortsätta ligga längst fram, kommenterar Ola Björling, ansvarig för Sophos i Norden och Baltikum.

Kort om Sophos Intercept X
Molntjänsten Intercept X upptäcker och neutraliserar cyberhot med hjälp av så kallad djup maskininlärning. Det är en avancerad form av maskininlärning där datorsystem själva lär sig hur de kan lösa problem. Genom att använda djupinlärning och neurala nätverk i kombination med avancerad applikationslåsning och ett utvecklat skydd mot gisslanprogram (ransomware) erbjuder Intercept X en hittills oöverträffad detekteringsnivå och en lägre andel falsklarm.

Mer information och testet i sin helhet finns här»

Mer information om NSS Labs»

Om du bevakar säkerhetsfrågor och vill prata mer om IT-säkerhet och skydd av arbetsstationer är du välkommen att kontakta Per Söderqvist, säkerhetsexpert på Sophos, telefon 0761-75 00 64 eller e-post per.soderqvist@sophos.com.

Kommentarer (0)

Kommentera