Sophos Mobile – omedelbart skydd för iOS 11 och Android Orea

Nyhet   •   Sep 25, 2017 11:32 CEST

Sophos mobilapp skyddar vid uppgradering till iOS 11 eller Android 8.0 Orea.

För mobilanvändare som uppdaterar till de senaste operativsystemen ger Sophos Mobile ett omedelbart skydd. Så snart som användaren har installerat den senaste versionen av Sophos mobilapp är enheten skyddad vid uppgraderingen till iOS 11 eller Android 8.0 Orea.

– Det är bara några dagar sedan iOS 11 lanserades och Android 8.0 Orea har funnits tillgängligt i några veckor. För att ingen ska behöva ta onödiga risker eller avstå från att uppgradera av säkerhetsskäl erbjuder Sophos en lösning som är fullt kompatibel och skyddar i samma stund som uppdateringen sker, kommenterar Per Söderqvist, säkerhetsexpert på Sophos.

– I dag är hotet mot mobila enheter påtagligt, i synnerhet för Androidanvändare. Därför vill vi erbjuda en användarvänlig och effektiv lösning som inte är tidskrävande och dyr. Ofta rymmer mobiltelefoner och andra mobila enheter känslig företagsdata som inte skyddas tillräckligt väl. Sophos lösningar är enkla att införa och höjer säkerheten avsevärt, avslutar Per Söderqvist.

Om du bevakar säkerhetsfrågor och vill prata mer om hotbild och lösningar för mobila enheter är du välkommen att kontakta Per Söderqvist, säkerhetsexpert på Sophos, telefon 0761-75 00 64 eller e-post per.soderqvist@sophos.com

Kommentarer (0)