DARKTHRONE släpper ny musik!

DARKTHRONE släpper ny musik!

“The Hardship Of The Scots” är det första smakprovet från Darkthrones kommande album "OLD STAR".

- Det finns egentligen inte EN låt som kan representera albumet eftersom vi båda skriver våra egna låtar. ”The Hardship Of The Scots” är min låt som vi valde tillsammans. Teds låtar är snabbare och mer åt det traditionella black metal-hållet, säger Fenris.

- Hela låten gjordes på en timme och många av riffen var aldrig planerade. Jag satt bara på min veranda med gitarren och jammade. Nu i efterhand ser jag att det finns lite Celtic Frost och en del 80-tal i låten. Ett av mina egna favoritriff finns med i den här låten!

Darkthrone - The Hardship Of The Scots - lyssna här!

Det långvariga partnerskapet mellan Fenriz och Nocturno Culto har inte gått något obemärkt förbi. Efter 2016 års hyllade ”Arctic Thunder” fortsätter norrmännen på samma inslagna bana och släpper nu ”Old Star”. Med en mästerlig hängivenhet till riffet, tar Darkthrone det bästa från den gamla skolans extrema metal och lägger till en stor dos doom på sex episka spår. Allt i sann underjordisk anda.

DARKTHRONE - OLD STAR släpps den 31 Maj på Peaceville Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution!